harde ontlasting

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

ik maak me wat zorgen om mijn dochtertje van bijna een jaar

Ze heeft last van harde ontlasting en als ze moet dan heeft ze er zichtbaar pijn van.

Ze moet heel hard persen en dat doet zeer.

ik verschoon haar dan ook gelijk en dan is het zo hard dan denk ik arme meid toch.

Ik geef haar al roosvisee lacto maar dat helpt nog niet veel, ik laat haar zo veel mogelijk drinken

Ze krijgt volkorenbrood, fruit, potjes eten( verse eten vind ze nog niet echt lekker)
soepstengel en yoghurt

Zo het misschien aan de yoghurt kunnen liggen?

ik vind het zo sneu voor haar

Mijn man en ik hebben als kind ook een moeilijke stoelgang gehad, wij moeten ook uitkijken wat we eten.

hebben jullie misschien tips want ik zit even met mjn handen in het haar

vast bedankt

groetjes phoebe

Hoi Phoebe,

wat naar voor je dochter! Wellicht, dat de chiropractor of manueel therapeut  je kan helpen? Vaak kunnen zij je ook helpen met het vinden van het juiste voedingspatroon voor je dochter. Ik heb bij mijn chiropractor wel folders gezien over dit onderwerp. Voor een adres  bij jou in de buurt kun je kijken in de gemeentegids van je woonplaats (of op

www.detelefoongids.nl

). Een behandeling duurt vaak niet langer dan 10 minuten, is weinig belastend en geeft vaak snel resultaat.

Een beker warm water op de nuchtere maag zou kunnen helpen (mijn oma zwoer hier altijd bij), evenals een eetlepel (olijf)olie door het eten heen. De buik zachtjes masseren met de klok mee (bijvoorbeeld met verwarmde massage-olie). Misschien zijn er homeopatische druppeltjes voor dit probleem? En met dit warme weer veel water drinken. Zorg, dat ze voortdurend een beker of fles water in de buurt heeft, zodat ze kan drinken wanneer ze wil.

Heel veel sterkte! Ik hoop, dat het snel beter gaat met haar.

Groeten, Marijon

Hier bestaat iets homeopathisch voor van vsm, een vriendin van mij heeft het voor haar dochtertje ook gebruikt en met 2 dagen al een prima resultaat!!!!

hoi hoi,

bedankt voor jullie tips

ik ga eerst   maar eens die druppels proberen

Ze drinkt nu wel redelijk goed omdat er inderdaad altijd een beker in haar buurt staat.

Ik vraag me af zou het ook niet door de potjes kunnen komen?

ik vind het zo vervelend voor haar dat ik hoop dat het snel minder word

groetjes phoebe

Hoi

Of het door de potjes komt durf ik niet te zeggen , maar misschien helpt een stukje peperkoek tussen door wel deze ipv de soep stengel in een soepstengl zitten weinig tot geen vezels.
En bekijken welk fruit je geeft, als je nog fles voeding geeft kun je extra water in de fles doen dat wil ook wel eens helpen.

Meer tips heb ik niet.
Succes en sterkte er mee.
Groetjes

Hoi Phoebe,

Wat je ook nog kunt proberen is lactulosesiroop. Dit koop je ook gewoon bij de drogist. Zuigelingen mogen hiervan 5 ml per dag hebben. Wij geven het onze kleine man (5 wk) sinds een paar dagen (2x 2,5 ml per dag) en het heeft hem heel erg geholpen.
Hoop dat het met je meisje ook snel weer beter gaat.

Groeten,
Cath

Hoi

Met middeltjes als lactulose siroop zou ik bij kleintje dus niet beginnen zonder met een arts te overleggen het is een medicijn en bij te veel gebruik kan je kindje luie darmpjes krijgen met alle gevolgen van dien.
Bedoel dit niet als kritiek maar spreek uit ervaring op mijn werk met het gebruik van lactulose siroop

Groetjes

hoihoi.

mischien helpt het om haar darmpjes te stimuliren dmv maseren?

groetjes, do

Terug
Bovenaan