harde ontlasting

Hoi,
Jesse is 5 maanden, en krijgt sinds een maand, naast de BV, bijvoeding, fruit, groente en rijstebloempap. Van de BV had hij altijd hele dunne poep, maar sinds hij vaste voeding is gaan eten, heeft hij wat dikkere ontlasting. Maar sinds een dag of 4/5 heef thij alleen nog maar echte drollen zeg maar, ja klinkt raar om over te hebben misschien hahhaah, maar hij draait gewoon echt drollen. En dat terwijl hij nogsteeds BV krijgt, wat meestal toch laxerend werkt... hij oogt niet alsof hij verstopping heeft ofzo, poept ook bijna elke dag, maar ik vroeg me af: hebben meer mama's dit meegemaakt toen ze vast voedsel gingen geven? Ik had t idee dat ie wel erg jong is voor echte drollen hahahaah... ik dacht echt dat ze nog een hele tijd zachte poep hielden....

hmmm... zijn er geen moeders die al bijvoeden en borstvoeding geven? Of uberhaupt moeders die dit 'probleem' kennen? Ik weet niet of t zo hoort of niet, dus misschien is er wel niets aan de hand en gaat t zoals t hoort haha

Hai,

Ik heb geen ervaring, want Jette krijgt nog geen bijvoeding, over 3 weekjes beginnen we en ik ben idd wel benieuwd hoe t dan met dr ontlasting gaat.De overgang van BV naar FV heeft ze goed gedaan, dus ik hoop dat het verder normaal blijft gaan.Mare, als je kindje eens per dag peopt denk ik idd dat het heel normaal is hoor.Zeker als hij geen pijn enzo toont...

Ynez

Hoi!

Een keer poepen per dag is toch prima??
Tenzij hij er inderdaad last van heeft, dan kun je hem altijd wat extra vocht aanbieden....
Maudy krijgt flesvoeding en poept zowieso maar 1 keer per dag, soms 1 keer per 1,5 dag........
Zolang het mooi dun/breiig is, is er niet zo veel aan de hand volgens mij!

Liefs Rimke
Mama van Maudy, 8-9-2008

Terug
Bovenaan