Harde ontlasting

Hoi,

Sofie is nu 5,5 maand en sinds kort heeft ze af en toe enorm harde ontlasting. Het is echt een keuteltje dat er dan uit komt. Ze krijgt al een tijdje fruit- en groentehapjes,  een papfles met rijstebloem en nog 2 x bv op een dag. Iemand tips, zodat het voor haar wat makkelijker wordt?

Groetjes Marije

Hoi Marije,
Mijn meisjes (6 maanden) hebben ook snel harde ontlasting.
het voornaamste advies is om meer water aan de voeding toe te voegen. (20 ml ofzo) dit kan bij mijn meisjes niet omdat ze al op hun max zitten. we hebben het juist verminderd om zo het spugen tegen te gaan.

het gaat bij ons nu beter dan 2 maanden geleden. omdat ze toen echt heel veel moeite moesten doen en het duidelijk ook zeer deed, heb ik op het advies van het CB Lactulose gehaald. maar dit is alleen als het heel erg is. er wordt 5 ml per dag voorgeschreven en na 2 of 3 ml hebben mijn meisjes al diaree dus ik geef het ze echt alleen als ze weer  4 of 5 dagen geen volle luier gehad hebben.

ik geef  ze bambix in plaats van rijstebloem omdat daar juist vezels in zitten.
verder heb ik begrepen dat peer goed zou werken voor de ontlasting. (wij zijn ff gestopt met fruit omdat het zo erg was, beginnen maandag weer.)
ik heb ook een flesje roosvice lax in de koelkast. als het weer 2 dagen is geweest sinds een volle luier, geef ik ze bij hun eerste flesje een klein scheutje door de melk heen. vaak hebben ze dan in de loop van de ochtend/begin van de middag een flinke luier. het zijn dan ook geen keutels, maar de gebruikelijke smeuiige luiers.

succes ermee!

Groetjes,
Petra

Hallo,

Ik geef regelmatig wat extra water in de fles, maar wat ook erg goed werkt is een heel klein scheutje (ong. 10 ml) zonnebloemolie door de voeding mengen. Daar hebben ze absoluut geen last van en het werkt prima, meestal is 1x toevoegen wel genoeg.

Ik hoop dat je wat aan mijn tip hebt.

Groetjes Paula

Terug
Bovenaan