harde plek in de buik

hallo allemaal,

ben nu van de vierde zwanger maar wat ik nu steeds voel heb ik nog nooit mee gemaakt.
boven mijn schaambeen wordt het af en toe kei hard. lijkt wel of er een bal in zit.
het doet geen pijn maar vind het wel vreemd.
wie van jullie heeft dit ook gehad of weet wat het kan zijn?
heb de verloskundige wel gebeld maar zij dach dat het de blaas was die opspeelde.

                                                              groetjes karin 13,4 weken
 
Hoi,

Klinkt misschien vreemd, maar ik denk dat het een harde buik is. Ze zeggen dat je dat pas vanaf week 30 kunt krijgen.Maar ik heb het dus ook al mn hele zwangerschap.
Bij mij lag mn baarmoeder ook erg hoog, dus ik kon vanaf week 8 al boven mn schaambeen uit voelen, dan werd het soms ook heel hard, idd net een bal. Ik vertelde dat aan de vk en die zei dat het best een harde buik kon zijn. Later werd dat steeds duidelijker. Zo kon ik wel precies de groei van mn baarmoeder in de gaten houden.

Doe het rustig aan, kan ook zijn dat je een blaasontsteking heb. Ik ben daar ook een paar keer voor behandelt maar het hielp helaas niet tegen de harde buiken. Ik heb ze nu nog steeds, alleen vaker en pijnlijker. Ik hoop niet voor je dat dit je hele zwangerschap blijft aan houden. Want ik word er helemaal gek van, en weet me nu ook geen houding meer te vinden, lastig hoor als je ze dan ongeveer 5 x in het uur krijgt.

Nou succes verder,

Ris (32weken van de 2e)
 
hoi,

ik kan je niet zeggen wat het is maar heb wel een vraagje aan ris:
ik heb het mijn hele vorige zwangerschap geprobeerd maar het is me helaas nog neit gelukt om te voelen hoe hoog mijn baarmoeder kwam, hoe voel je dat? is het iets van binnen of kun je het echt aan de buitenkant voelen, lijkt me ook wel gaaf, het zou ook kunnen dat het niet lukt omdat min buik niet al te dun is.......

gr brenda
 
Hai Brenda,

Ik heb het per toeval ontdenkt hoor.
Ik lag op mn rug in bed, en zat zo eens te voelen. Toen voelde ik die harde bobbel. Eerst tijfelde ik, want was toen 8 weken en dan zit het nog achter je dchaambeen en kun je het dus nog niet voelen.
Toen ik met 10 weken bij de vk was, zat ze met de echo al verkeerd, ze moest een stuk hoger zitten om de echo te maken. ZIj vertelde me toen dat mijn baarmoeder erg hoog zat. Maar dat kon komen doordat het mn 2e is.
Ik vertelde haar over die harde bobbel. Dat was idd mn baarmoeder. Ze vertelde dat dat een harde buik kon zijn. Nu weet ik dat ook zeker,want telkens als ik op mn rug ga liggen krijg ik een harde buik.
Ik kon het dus ook voelen doordat ie hard was. Als het ontspannen was voelde ik het ook niet.
Ik weet niet hoe ver je precies bent, maar in mijn zwangerschapsboek word er beschreven dat je op je rug moet liggen met opgetrokken knieen, en dan met je vingers net boven je schaambeen moet duwen als je dan een bobbel tegen komt is dat je baarmoeder,dit kan dan vanaf 12 weken.
Anders moet je het je vk eens vragen, die kan je er bij helpen.

Succes, Ris
 
Terug
Bovenaan