Harde poep eens in de week. 8 maanden

Hoi ouders!

Ik maak me ontzettend zorgen om mijn dochter van 8 maanden. Sinds het moment dat we bezig zijn gegaan met het introduceren van vast voedsel is haar poep ontzettend hard. Met de borstvoeding alleen had ze al maar 1 keer in de week stoelgang. Wat niet persee erg is. Maar die trend heeft zich doorgezet nu ze vastere voeding krijgt. Met als resultaat dat we eens in de week een baby boven het toilet moeten houden, die wat pijn en drukken betreft door een heuse bevalling heen gaat.

Man lief heeft huisarts vanochtend gebeld, aangezien ons meisje niet meer aankomt en we echt alles al proberen. Maar heeft helaas gemeld dat zijn vrouw zich zorgen maakt. Waardoor de telefoniste van de huisarts dus nu doodleuk zegt dat ze geen alarmpunten ziet en dat we gewoon door moeten gaan met vocht geven, borstvoeding en de rest van de voeding.

Kan wel zeggen dat ik aardig pissig ben op hoe zo een secretaresse van de huisarts een mening denkt te hebben over iets waarbij ik op het internet lees dat je toch echt aan de bel moet trekken bij de HA wanneer je baby meer als 3 dagen niet poept.

Anyways, heeft iemand punten waar ik mijn dochter mee kan helpen zodat ze gewoon weer een beetje stoelgang heeft die te doen is en niet kniepers hard en dik is?

Hebben jullie al wat olie geprobeerd door het eten te doen en roosvicee pruimen ?
Onze dochter had er ook altijd last van die kreeg toen van die zakjes gaf ik met chocomel omdat ze dan de vieze smaak niet proefde.
Kan je bij jullie niet via gezondheisnet een afspraak maken bij de huisarts ? 
Daar kan je ook een vraag stellen aan de huisarts zelf doe ik altijd dan heb ik de assistente niet nodig.

Onze dochter poept gelukkig wel iedere dag, maar heeft wel al sinds haar geboorte veel kracht nodig om het eruit te krijgen. Helaas geen tips voor je, behalve voldoende vocht binnenkrijgen.
En wat voor vast voedsel geef je? Banaan bijvoorbeeld gaat er goed in bij baby's maar kan wel verstopping veroorzaken. Het meeste andere fruit zou juist moeten helpen tegen verstopping.
En zolang je nog borstvoeding geeft, kan het ook verschil maken wat je zelf eet. Als je zelf weinig vezels binnenkrijgt, kan je ze ook niet doorgegeven.

Terug
Bovenaan