Harde poep!

Sinds ik rijstebloem in de laatste fles doe heeft Loïs harde poep. Is dit normaal? het lijkt mij niet prettig voor haar. wat kan ik eraan doen?
Ik las bij anderen dat johannesbroodpitmeel de darmwerking stimuleert. Is dit waar? en hoeveel schepjes doe je dan in een fles van 200cc???

Wie herkent dit???
 
Hi Bloempje,

Het ene kind krijgt harde ontlasting van jbpm en bij het andere kind laxeert het juist. Mijn zoon had 3 spuitluiers op een dag toen ik jbpm aan zijn voeding toevoegde (om spugen te verminderen) Nu geef ik comfortvoeding van bonbebe en lijkt het weer te normaliseren, hoewel hier ook jbpm in zit.

Ik weet niet of rijstebloem stopt, ik meen me te herinneren dat dit wel kan. (heb het op mijn werk eens meegemaakt met een clientje, maar weet niet meer of t nu stopte of laxeerde...) Ik zou niet om die reden met jbpm beginnen, misschien eerst eens wat extra water in de fles toevoegen, dit kan ook helpen en lijkt me het minst ingrijpend... Misschien is het nu even, omdat je net bent gestart met de rijstebloem???

Succes, ik ga over een paar weekjes ook beginnen, mijn zoon is nu 14 weken :)

gr Mick
 
quote: Bloempje27 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-05-2009 20:25:17'));

Sinds ik rijstebloem in de laatste fles doe heeft Loïs harde poep. Is dit normaal? het lijkt mij niet prettig voor haar. wat kan ik eraan doen?
Ik las bij anderen dat johannesbroodpitmeel de darmwerking stimuleert. Is dit waar? en hoeveel schepjes doe je dan in een fles van 200cc???

Wie herkent dit???



Gewoon geen rijstebloem geven, want ze reageert er niet goed op.
Waarom geef je het eigenlijk?
 
Helemaal met dirksmama eens, gewoon geen rijstebloem meer. Rijst stopt sowieso, ook als je het  door de warme hap geeft.
Navara had er ook zo'n last van, dus ze heeft gewoon geen pap gekregen tot ze 6 maanden was. Voor ouder dan 6 maanden is er een pap met granen van Bambix. Die krijgt ze nu, en dit gaat wel goed. (Ik meng trouwens maar de helft van de aantal schepjes, want anders is het echt te dik)

Wat hier ook helpt, is tijdens het drinken een flesje met warm water op het buikje houden. Daarvan gaan ze ontspannen, en zo tijdens het drinken dus vaak ook poepen. Dan zijn ze iig van die harde poep af.....
 
Hoi,
Onze zoon had ook last van harde ontlasing (van de friso comfort) ik doe nu in 2 flessen (1 's middags en 1 's avonds) een paar druppeljes olijfolie en dat werkt prima. Het is weer gewoon zacht.  

Groet,
Wendy  
 
Terug
Bovenaan