harde stoelgang

Hallo,
ik heb een dochtertje van 5 maanden en ze heeft last van harde stoelgang. wat kan ik hieraan doen?
zij eet:
's morgens:pap
"smiddags groentepap, drank: fruitsap gemengd met water
16u fruitpap, fruitsap gemengd met water
's avonds pap
 
Ik had t zelfde probleem, en op aanraden van mijn moeder geef ik haar nu 2 theelepels sinassappelsap of een theelepeltje olijfolie door de ochtendfle. Succes verzekerd!
 
Ik deed dat ook met die sinaasappelsap door de fruithap heen, maarreh een flinke scheut is dus te veel. Dat meissie heeft helemaal onder gezeten, je wil het niet weten. Ik begrijp hieruit dat 2 theelepels genoeg moeten wezen, bij mij was het meer een half glas. Ik voel me dus een ontaarde moeder nu, dat kun je begrijpen.
Het hielp dus wel overigens !! Voortaan dus een stuk minder, anders moet ze elke dag zo'n beetje bevallen van een keutel.
Tip voor andere moeders, doe niet zoals ik.
groetjes, eenmoederdiedachtdatregelikweleven.
 
ik vind het idd een beetje een raar eetschema voor een kindje van 5 maanden.
Mijn dochter is nu 5,5 maanden en krijgt dit:
7.30 uur fles 200cc
9.30 uur fruithap
12.30 uur fles 200cc
16.30 uur fles 200cc
19.00 uur groentehap
21.00 uur laatste fles 200cc

dus vier keer 200cc fles en de bijvoeding vervangt nog geen maaltijd maar is puur voor tussendoor. Dat hoeft ook nog niet tot 7 maanden!!

Loes
 
Hoi Wendy,

Mijn dochter had (en heeft nog steeds af en toe) dit probleem. Ze dronk erg weinig, en van olijfolie en sinaasappelsap kreeg ze echt buikkrampen, zo zielig! Uiteindelijk heb ik haar anusje met een wattenstaafje met vaseline ingesmeerd. Ik zag toen ook dat er een piepklein scheurtje zat. Waarschijnlijk van die harde keutels! Ik denk dat het daarom ook pijn deed bij het poepen, en ze het daardoor op ging houden, met als gevolg dat ze weer harde ontlasting had.

Ik heb ook wel eens van iemand gehoord dat kindjes met harde ontlasting steeds minder drinken, omdat ze een plas/poepreflex hebben tijdens de voeding, en als dat zeer doet, willen ze de fles dus niet meer.

Ik moet zeggen dat de vaseline geholpen heeft en nu nog in noodgevallen ( 3 dagen niks en dan alleen maar huilen ). Je ziet gewoon dat ze zich lekkerder voelt!

Veel mensen zeiden dat het wel over zo gaan als ze eenmaal vaste voeding zou krijgen, maar dat was bij mijn dochter niet zo. Zoek er dus nu een oplossing voor, want jouw kleintje voelt zich er stukken lekkerder bij! en jij waarschijnlijk dan ook :)
 
ik vind het eetschema ook vreemd voor een baby van 5 maanden, je gaat al veels te vroeg over op groente en fruithap, volgens mij moet je nog wat langer doorgaan met fles hoor!
Volgens mijn cb moets ik geen pap geven als je kindje harde ontlasting heeft, want mijn zoon had dat ook, in pap zit natuurlijk veel meer granen enzo...
 
Terug
Bovenaan