Hardere ontlasting

Mijn dochtertje, van nu ruim vier maanden, krijgt sinds twee weken 's middags rond enen een fruithapje en sinds een dag of vijf 's avonds een paar hapjes van een groentepotje en een klein beetje fruithapje als 'toetje'. Dit gaat super. Ze lijkt alles lekker te vinden en als ze het niet zo vind, dan houdt ze d'r lipjes stijf op elkaar en lacht me gewoon uit... Da's dus niet het probleem. Maar nu heeft ze sinds twee dagen veel dikkere ontlasting en steeds vaker per dag een vieze luier. Ik ga ervan uit dat dit normaal is. Of vergis ik me daarin?? Heeft iemand een tip om haar keuteltjes wat zachter en de ontlasting wat makkelijker te maken!?? Ze lijkt namelijk wel steeds meer moeite te moeten doen voor een ontlasting.

Graag tips en trucs...

Groeten, Iris
 
Bij mij is de ontlasting ook harder geworden sinds Duncan hapjes krijgt. Ik doe er ook eigenlijk niks aan. Ik neem aan dat als ze vaste voeding krijgen dat de ontlasting ook hard wordt. Net als die van ons.

Gr. Desi mv Duncan
 
Hoi Iris.
Je kan een beetje extra water in haar fles doen als ze geen borst krijgt of wat extra water tussendoor geven.Inderdaad minder banaan geven.Dit stopt.Succses
 
Hallo allemaal,

banaan krijgt ze niet. Heb het 1 keer geprobeert en dat vind ze echt vies terwijl ze al het andere fruit heerlijk vind. Daar kan het dus niet aan liggen. Extra water ga ik nog eens proberen. De laatste keer dat ze dit kreeg zat ze me aan te kijken of ik niet goed bij mijn hoofd was... Maar als jullie dezelfde ervaring hebben en zij er geen last van heeft ga ik er ook geen al te groot probleem van maken.

Thnx, Iris
 
Hoi Iris,

Als het echt te moeilijk wordt voor je dochter om het er uit te krijgen, dan zou je wat Roosvicee Laxo kunnen proberen. Ik heb hetzelfde met mijn zoon gehad, en na 2 dagen ging het weer.

Groetjes Nadia
 
Terug
Bovenaan