hardnekkige luieruitslag bij meisje

Hallo allemaal,
mijn dochter van bijna 9 maanden heeft sinds 2 weken hele rode uitslag op haar pipi. We hebben al sudocrem, bepantene geprobeerd en hoewel we eerst dachten dat het minder werd is het nu weer terug.
Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik me zorgen maken of hoort ook dit er bij en gaat het vanzelf over?

Thanks!!
nous

Hoi,

Misschien is het een soort schimmel en daar heb je een zalf op recept voor nodig.
Misschien ff langs de huisarts?

Hopelijk is er gauw van af.

Groetjes Sanne

hoi
Herkenbaar, bij mijn dochtertje is het ook vaak rood. Vaak heeft ze dan wat langer de luier om gehad ('s nachts bijv) of een poepluier niet gelijk verschoond. Ik smeer er sudocreme op of rode billencreme van dokter vogel en verschoon wat vaker de luier en dan is het ook zo weer weg.
Als het niet weggaat, kun je eens bij de huisarts of CB navragen.
groetjes Melanie

Mijn dochtertje heeft dit erg op haar schaamlipjes als ze tandjes krijgt.
Is een soort schimmel zei de dokter en ik heb er zalf voor gekregen. Die mag ik alleen gebruiken als het erg is en anders gewoon sudocreme

Hoi!
Probeer eens miconazol creme. Het wordt voornamelijk verkocht tegen zwemmersec zeem (ook dit is een schimmel net als luieruitslag). Het werkt perfect!
Groetjes, Saskia

Hoi,
mijn dochter had dit ook, na anderhalve week zonder verbetering (ondanks sudocreme) ben ik naar de huisarts gegaan. Ik heb miconazolcreme gekregen en na bijna een week begon het duidelijk op te knappen. Het is nu bijna weg.
Succes!

hoi,
mijn dochtertje heeft dit ook.
en bij ons hielp ook niks.
nu heb ik zinkolie gekocht bij de drogist en ik moet zeggen dat dit wel helpt.
door de olie die erin zit kan er geen urine meer bij komen en geneest het sneller.
groetjes anja

Terug
Bovenaan