Haren knippen

<p style="text-align: left;">Onze kleine man is alweer 7 maanden oud. Hij heeft inmiddels al een redelijke bos haar en het duur niet lang meer voordat zijn haren voor zijn ogen hangen ? Nu vraag ik me af, wanneer zijn jullie voor het eerst met je zoon / dochter naar de kapper gegaan. En ga je dan naar een speciale kinderkapper? Of knippen jullie zijn / haar haren de eerste tijd / jaar zelf? </p>

Rond de 10 weken al ? en toen was het ook hard nodig, ze had al direct bij haar geboorte veel haar ?
ze is nu 10 maanden en al 4 keer geknipt.
we zijn gewoon naar onze eigen kapper geweest, ze zit dan bij ons op schoot, gaat prima! 

Mijn dochter was een jaar of 1 toen we voor het eerst naar de kapper gingen, maar dat ligt echt aan hoeveel haar je kindje heeft. Kappers weten vaak goed om te gaan met kids, dus ik zal me daar geen zorgen om maken. Ik deed het met bij mijn eigen kapper, gewoon op schoot. Een speciale kinderkapper is voornamelijk fijn als de kinderen wat ouder worden en geen geduld meer hebben. 

Ons ventje was ongeveer een jaar oud maar als ik de foto’s terug zie mocht het wel eerder ??
Wel eerder af en toe wat plukjes weggeknipt. Wij hebben geen kinderkapper bij ons in de buurt dus gewoon naar een kapper gegaan. Hij zit bij ons op schoot met krentjes en tablet voor zn Neus. Vond hij helemaal prima

Ons zoontje met 6 maanden de eerste keer. Toen nog op schoot. Inmiddels is hij een jaar en bijna 10 maanden en zit hij bij onze eigen kapper en daar hebben ze een soort kinder kapperstoeltje

Ik heb mijn zoontje 2x de pluisjes geknipt ? hij had soms van die lange haren tussendoor  die recht overeind stonden dus eerst beetje bovenop. Maar bij de 9 maanden had hij afdakjes bij zij oren en ik begon opmerkingen te krijgen, helaas waren de kappers dicht dus heb ik hem zelf een knipbeurt gegeven. Voor een eerste keer is het aardig goed gelukt, weet nu iig wat ik de volgende x anders moet doen. En voor mijn mannetje x tondeuse aanschaffen dan op een lange stand, dan hoef je alleen nog maar de bovenkant te doen ?

Als eerste ben ik naar een professionele kinderkapper gegaan. Ik dacht: dát moet goed komen. Nou, nog nooit heb ik een kapper zó chagrijnig zien kijken, wat een drama! Uiteindelijk werkte de thuiskapper van opa & oma het beste: De kleine man kon in een bekende keuken zitten in zijn eigen kinderstoel en mocht opa natspuiten met de waterspuit van de kapper. Perfect verlopen! Zelf knippen durf ik niet meer want het ziet er dan verschrikkelijk uit haha

Terug
Bovenaan