Haren knippen

Hoi allemaal,

binnenkort moet ik er toch aan geloven. Bij het omknopen van een slabbertje heb ik er regelmatig haartjes tussen zitten en nog een maand of twee en de haartjes komen in de ogen. Nu heb ik alleen een vraagje hierover. Hoe doen jullie dat? Kan ik met zo'n kleintje al naar de kapper?

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het een eng idee vind om een 16-jarige vrij te laten met een vlijmscherpe schaar in de buurt van het beweeglijke nekje van mijn 4 maanden oude dochter. Of zal ik het gewoon zelf doen? Maar ja, mij met een schaar vrij laten op dezelfde plaats is ook niet zo'n goed idee (ik heb niet zo'n vaste hand en haren knippen behoort niet tot mijn talenten).

Ik weet het even niet meer. Misschien nemen ze Laura wel helemaal niet bij de kapper omdat ze nog te klein is en dan moet ik het zelf wel doen. Hebben jullie al de haartjes laten knippen van die kleintjes of is het nog niet nodig geweest?

Groetjes Ilona

Marielle had enkel een pony die hard groeide. De rest was bijna kaal. De pony knipte ik zelf altijd.
Bij Vera hoef ik niet te knippen, dat is erg kort en bijna allemaal uitgevallen.

Ik heb Thijs zelf genkipt. Resultaat: een scheve bloempot met in het midden een hap eruit.  Papa boos, Thijs huilen, mama een dag lang chagerijnig... en schuldig. Je ziet het nog steeds, het groeit toch niet zo snel aan.
Ik durfde het iemand anders te laten doen dus heb ik zelf heel voorzichtig geknipt. Maar Thijs zat natuurlijk niet stil. Volgende keer ga ik wel naar de kapper.
Maar nu valt zijn haar uit, aan de zijkanten en achterop is hij zo goed als kaal en in zijn nek zit een rand. (Eigenlijk ziet ie er niet uit)
Zijn nageltjes knip ik altijd als hij slaapt, maar ook daarbij heb ik een keer per ongeluk toch in zijn velletje geknipt, oeps. Dat heb ik maar niet tegen papa gezegd...

gr Petra

Ik heb mijn dochter al twee keer "beschadigd" met nagels knippen...
Ik wil het dus ook niet meer doen, maar papa wil 't ook niet, dus dat wordt nog vechten hier in huis.
Haren knippen is hier nog echt niet aan de orde, Lotta maakt haar eigen variant op zo 'n "monnikenkrans", achterkant kaal en mat in de nek. Sexy hoor!

mijn dochter is met 11 mnd voor het eerst helemaal geknipt, ookal wilde ik lang haar gaan doen bij maar, maar voor het eerst is het beter het donshaar wat ze hebben, even alle haar puntjes mee te nemen om te knippen. met vervolg 2 mnd later was het ineens veel langer, dikker bos haar gekregen. nu is ze net 2 geworden en weer even bij gepunt . in haar leventjes is ze nu 2x geknipt, door de kapper dan.

mijn vriendin haar haar kindje is met lange plukken haar geboren, die kon niet schirkken al gelijk staartjes in toen ze geboren werd, na 1 mnd oud is ze wezen knippen, en na 3 mnd kon ze weer. nu is ze ook 2 jr en ze heeft al erg lang haar voor een kindje van 2jr, tot over haar schouderblad.

je moet gewoon zelf kijken wanneer je het nodig vind. of vraag gewoon eens advies bij een kapper , kijken wat ze zeggen,

succes

moeder van 2 jr kindje en 4 weken oude dochter

hoi,hoi,
Voordat het zover is dat Evi haar haartjes geknipt kunnen worden zijn een jaar verder denk ik hihihi. Ze heeft veel haar maar er kan voorlopig nog geen speldje in!
Maar ik geloof iet dat ik er zelf een schaar in zou zetten, doe ik haar maar niet aan. Mijn schoonzus is kapster dus dat is handig.

groetjes Sonja

Volgens mij kun je beter een 16-jarige laten knippen die er voor geleerd heeft dan zelf met de schaar gaan zwaaien!!
Ik ben zelf kapster en weet dus wat een reflex je moet hebben bij die beweeglijke kindjes.
Je kunt toch ook een afspraak maken en er bij zeggen dat het om je baby gaat dus dat je een ervaren persoon wil.
Wij lieten iig nooit een stagaire of iemand die niet veel ervaring had een baby knippen.
Is vragen om problemen!!
Teun is inmiddels al 2 keer geknipt,papa zat peentjes te zweten en riep elke keer dat ik uit moest kijken,nou ik knip daaglijks kindjes dus dat kwam wel goed.
Die nageltjes vind ik veel erger!!
Succes!
Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan