Haren Knippen

Onze dochter werd geboren met redelijk wat haar! Deze haren heeft ze nu (7 mnd) nog steeds samen met ander bijgegroeid haar. Haar geboorte haar is een stuk langer er piekt er vrolijk tussenuit.
De oppas merkte voor de grap op dat ze "wel eens naar de kapper mag gaan".
Wanneer moet/mag je eigenlijk de haren knippen? Is dat nodig? Ik vind het wel grappig dat piekjes haar of zet ik mijn dochter voor gek?
Wat vinden jullie?

Groetjes S
 
Hoi,

Dat is ieder persoonlijk natuurlijk. Als jij hetzelf niet nodig vindt moet je het niet doen. Bij een meisje is zoiets minder snel nodig dan bij een jongen. Ik heb een zoontje van 9 maanden en ik heb hem vorige maand voor het eerst laten knippen, want het ging echt over zijn oortjes hangen en dat vind ik voor een jongen niet mooi.
Dus pas laten knippen als jij het nodig vindt zou ik zeggen.
Onze oudste hebben wij pas laten knippen toen hij een jaar was geweest, maar die had heel weinig haar.

Groetjes!
 
Hoi,

Dat is ieder persoonlijk natuurlijk. Als jij hetzelf niet nodig vindt moet je het niet doen. Bij een meisje is zoiets minder snel nodig dan bij een jongen. Ik heb een zoontje van 9 maanden en ik heb hem vorige maand voor het eerst laten knippen, want het ging echt over zijn oortjes hangen en dat vind ik voor een jongen niet mooi.
Dus pas laten knippen als jij het nodig vindt zou ik zeggen.
Onze oudste hebben wij pas laten knippen toen hij een jaar was geweest, maar die had heel weinig haar.

Groetjes!
 
Als jij het grappig vind dan hoeft je dochter nog niet naar de kapper.

Mijn dochter ging voor het eerst naar de kapper met 8 maanden, maar dat was door haar redressiehelm, haar pony hing voor haar ogen en door de helm konden we geen staartjes doen.

De helm heeft ze niet meer en zonder staartjes hangt haar pony ongeveer tot haar neus. Maar ach ik doe gewoon staartjes of een speldje.
 
Mijn zoontje had zoveel haar dat we hem na 4 maanden al hebben laten knippen door een vriendin. Het hing echt in zijn oogjes. En een speldje bij een jongen is ook niet wat he! hahaha.
 
hoi,

ook mijn dochter is al een keer of 8 (nu 22 maanden) naar de kapper geweest.
staartjes trekt ze eruit dus dan maar af en toe een beetje laten bijknippen.
1x heb ik de pony zelf geknipt, maar dat was geen succes. was helemaal scheef :).
maar als jij het nodig vindt gaan en anders lekker laten groeien
 
wij zijn ook al snel naar de kapper geweest, omdat onze dochter ook veel haar had en heeft. Als het in haar ogen hangt, gaat ze naar de kapper. Ik knip het ook wel eens zelf, maar dat is nooit zo'n succes.
 
Terug
Bovenaan