Haren, puistjes, moedervlekjes, enz...

hallo dames,

even een vraagje :
hebben jullie er ook zo'n last van dat je lichaam veranderd? en dan heb ik het niet over dikker worden.
Meer over extra beharing. Op mijn buik heb ik opeens heel veel haren. En ook tussen de borsten heb ik opeens heel veel kleine donshaartjes.
Maar ook krijg ik opeens overal kleine moedervlekjes. Vooral bij mijn borsten maar ook op de rest van mijn lichaam.
Puistjes/talgkleirtjes/meeëters. Ook dit weer tussen mijn borsten.
En dan de afscheiding. Hoe verder ik ben hoe erger het wordt. Lactacyd verdient goed aan mij. Een paar keer per dag inlegkruisje vervangen en opfrissen met lactacyd doekjes.

Ben ik nou de enige die hier last van heeft of hoort het er gewoon allemaal bij ? Maar nog belangrijker : gaat het ook weer weg ????

Groetjes Jeanine

Hee hoi,

je bent zeker niet de enige! hier precies hetzelfde. Vooral die haren op mijn buik vind ik verschrikkelijk! Heb ik eindelijk een beetje een ronde buik zitten er van die haren op, en kan niet zeggen dat het nog echt donshaartjes zijn!
Maar goed, het wordt echt weer minder! (tenminste bij mij wel na mijn eerste zwangerschap....)

Groetjes Alberdien

Ik wil even inhaken op de haren op de buik. Weet je, die haren hebben er eigenlijk altijd al wel gezeten, maar je ziet ze eigenlijk niet. Pas als je buik dik wordt gaan ze rechtop staan en denk je, wat gebeurd hier???

Beste tip die ik kan geven: scheer ze niet! Ik heb bij mijn eerste zwangerschap er een ladyshave overheen gehaald en daar heb ik een jeuk van gehad!

Ik heb voornamelijk last van puistjes aan de achterkant van mijn benen en soms mijn billen. Dat is blijkbaar voor mij de plek...

Sterkte met de laatste loodjes hoor! Ik heb het ook wel zo'n beetje gehad...

Groetjes, Marisa

hoi dames
tja je borsten veandeen er komen bruine vlekken op de vlekken heten plekjes van montcomery ( weet niet presies hoe je he tschrijft)
ze worden donkerder en je krijgt stiemen.

mijn buik ziet er helemaal niet uit met striae en haartjes heb wel het idee dat ze bij de zwangerschap van een zoon heftiger zijn.

straks na de zwangerschap ga je ook flinke bossen haar vwerliezen dus schrik daar niet van is normaal.

verder heb ik benen die op poten van een oliefant lijken en kom ik nie tmeer aan mijn onder benen en tenen. dus kan ze niet meer knippen grr en scheren grr.
zelfs afdrogen lukt niet dus fohn ze droog.
ben blij als de kleine er is. maar ben zeer dankbaar dat we nog een wonder mogen krijgen.
dus ik klaag maar niet te hardt.

groeten petra

Hoi dames,

ik moet eerlijk zeggen dat ik deze kwaaltjes eigenlijk niet herken. Ook niet van mijn vorige zwangerschap. Maar ja dan ben ik wel weer 9 mnd misselijk. Misschien had ik dan liever wat meer pukkeltjes en vlekjes gehad ;-) Zo zie je maar dat iedereen weer andere kwaaltjes heeft. Striae heb ik gelukkig ook niet terwijl mijn buik voor mijn gevoel echt mega is. Dat was vorige keer ook maar toe heb ik het ook zonder striae overleefd. Nu zou ik dat nog het minst erg vinden omdat ik toch niet het figuur heb voor een bikini, ook niet zonder zwangerschap ;-) .
Eigenlijk ben ik het helemaal met de uitspraak van Petra eens en hoor je mij niet te hard klagen want ik ben heel blij dat we straks weer een wondertje er bij mogen hebben, als ik zie dat vrienden het heel graag willen en niet mogen meemaken dan blijf ik nog wel even vriendjes met de wcpot.
Maar ik weet wel dat dit voor mij echt de laatste keer is dus we moeten ook maar eens na gaan denken over een definitieve oplossing na deze bevalling.

Groetjes Anja

Terug
Bovenaan