haren, tanden, ogen enz

hey meiden.

een aantal maanden geleden, zag ik dat sommige veel haar uitval hadden sinds de bevalling,
hoe staat het er nu mee? nog steeds zo veel last van, of is alles weer zoals vanouds?

en nu de tanden,

ik heb altijd een heel sterk gebit   gehad, nog nooit gaatjes gehad.
in mn zwangerschap werd ik gewaarschuwd, dat mn tanden poreus konden worden.
nou, ik verklaarde die mensen voor gek. dat zou mij niet overkomen.
wel dus!!!
en half jaar geleden, had ik 5 gaatjes!
vorige week belde ik naar de tandarts, om dat ik weer een gaatje had ( ik zag hem)
en ja hoor, net te horen gekregen dat ik weer 5 gaatjes heb!

10 gaatjes in een half jaar tijd! niet te geloven toch/
ik poets gewoon netjes mn tanden 2x per dag, drink geen koffie of thee en heeeeel licht siroop.
nee, de tandarts zei dat t daar ook allemaal niet aan lag, maar dat t echt door mn bevalling kwam.
nou, das lekker dan hihihi

sinds mn bevalling zijn ook mn ogen weer sterk achter uit gegaan.
heb als kind zijnde veel scheel gekeken, na mate ik ouder werd ging dit weg ( door hulp van ogen afplakken)
en nu kan ik geen boek meer lezen, niet te lang achter de computer zitten en als ik moe ben, gaan mn ogen ook weer heel leuk scheel kijken.
ben al naar een opticien geweest, maar die wilde de eerste 9 maanden geen bril geven, omdat t nog goed kan komen. nou die zijn bijna om en heb er nog steeds last van dus t word dus tijd dat ik weer naar mn oogarts ga, ipv een opticien.
wat een gedoe allemaal zeg.
ik heb een onwijs mooie dochter, waar ik heel erg trots op ben, maar t lijkt wel alsof alles in mn lichaam het begeeft.
 (in mn zwangerschap had ik ook t capel tunner syndroom, waar ik nog steeds niet vanaf ben)

nog meer mensen die dit hebben, of andere kwaaltjes van de zwangerschap over gehouden hebben?

liefs, do

Hoi,

Ik kan ook merken dat ijn lichaam nog niet helemaal de oude is.
Had altijd al een zwakke plek in de rug en tijdens de zwangerschap is het zo erg gewordne dat ik al vanaf de 8e week in de ziektewet zat en alleen nog maar 6 uurtjes in de week op thearpie basis werkte.
Nu is mijn rug nog steeds een ramp!!! Heb er elke dag last van en soms ook nog van me bekken. Ben al bij een chiropracter geweest, maar heeft ook niet echt geholpen.
Haaruitval heb ik geen last   van gehad, wel had ik na de zwangerschap 4!!! gaatjes.
Me ogen zijn verder ook nog steeds prima, alleen ik merk nog steeds dat ik erg snel moe ben. Hele zwangerschap gehad en nu soms nog dagen dat ik echt even een uurtje moet liggen. zo ontzettend moe!!
Maar ik heb er wel een ontzettend mooi ventje voor terug gekregen.

Liefs marielle

Ik had tijdens mijn zwangerschap slap futloos haar, wat nu gelukkig weer veel beter is. Mijn tanden.. tsja, ik heb een heel groot gat in een kies gekregen tijdens mijn zwangerschap, die is gevuld en na mijn zwangerschap op de rontgenfoto gezet. Alles was goed. Mijn ogen zijn sowieso slecht, dat is niet verbeterd of verergerd.
Wat dat betreft gaat het allemaal best goed.

Máár... die buik! Daar word ik echt niet goed van! Slappe hap! Ik heb gewoon te veel vel overgehouden, dus mijn oude broeken staan voor geen meter meer. Broeken die wel goed om mijn taille zitten, flubberen weer om mijn benen heen. Echt verschrikkelijk... Hoe lang gaat dit nog duren??

Mijn haaruitval is stukken minder, bijna zoals het was.

Mijn tanden geen last mee gehad (allebei de zwangerschappen niet) en ik heb nog niet 1 gaatje (ben ik erg trots op)

Het enige waar ik soms nog last van heb zijn mijn bekkenbodemspieren. Als ik bv moet poepen dan moet ik ook meteen gaan, het gaat wel goed hoor, maar anders moet ik echt knijpen om het op te houden.
En ik heb het gevoel dat de sex nog niet is zoals het was, soms is het nog gevoelig tijdens en erna. Dan voelt het enorm beurs alsof je ik weet niet hoe wild bent geweest, hahaha

Bianca

De kwaaltjes worden hier ook wat minder... Ik heb wel erg veel last van haaruitval gehad, mijn hele kussen zat 's ochtends onder. Dat is een stuk minder en er groeit heel veel nieuw haar bij.
De kilo's gaan redelijk goed (7 kilo lichter als voor de zwangerschap), maar de buik blijft wel een slap gedoe, ja.
Ongesteld ben ik nog niet geweest (nog volledige borstvoeding), maar heb wel het gevoel dat het al een tijdje 'eraan zit te komen', lage buikpijn enzo.
Dus langzamerhand ontzwangeren we toch wel een beetje....!

hey meiden.

erg is dat he, al dat haaruitval.
gelukkig is t al wat minder bij jullie.
( wel een tip: t is herfst dus dan vallen er weer meer haren uit je hoofd, dan normaal maar niks aan de hand dan, komt door t weer)

en ja bianca, de seks is inderdaad bij ons ook nog een probleem. t doet nog steeds vaak pijn op de plaatsen waar de hechtingen zaten. wordt r niet vrolijk van. gelukkig doet t niet altijd pijn bij mij. vraag me wel af, of dit ooit nog goed komt.

ben even je naam kwijd sorry, maar wat lekker dat je nog steeds volledige borstvoeding kan geven zeg. en beter dat je nog niet ongesteld bent geworden hahaha je mist er niks aan hoor. dat was echt een giga groot pluspunt in de zwangerschap, niet ongesteld zijn. baah hihihi

liefs, do

Nou 9 maanden verder en langzaam aan begin ik mezelf weer terug te krijgen.
6 kilo lichter dan voor de zwangerschap en door een speciaal haar kuur en vit. B weer wat voller haar terug. Ik kreeg gewoon inhammen en kalle plekken terwijl ik altijd een volle bos met haren had.

Maar zusje lief heeft eigen kappers bedrijf en is voor mij naar de groothandel gegaan en een super kuur gekocht. Werkt prima! Wat betreft mijn tanden ik heb mijn eerste gaatje te danken aan mijn zwangerschap. NOOIT geen gaatjes gehad en nu door het vele maagzuur en overgeven was mijn gebid aangetast en toch 1 gaatje onmtstaan. Oh wat was ik bang in die stoel.

Wat betreft mijn buik, nou die blijft een mooi zebera pas houden en zacht en slapjes aanvoelen. Ook als ben ik veel afgevallen er blijft een klein randje buik over mijn broek hangen. Ach ja als dat het ergste is. En mijn borsten zijn kleiner geworden door BV.
Maar dat vond ik ook niet zo erg zijn mooi op formaat en wel nog stevig na 6,5 maanden BV.

NOU DIE HORMONEN NOG GRRRRRRRRRRRRRR
want die zijn nog niet helemaal in het gereel.

gr van Mariska mama van Zifjon 9 maanden

Hoi,

Hier ook nog veel haaruitval. Zo erg dat ons doucheputje iedere maand wel verstopt is

Tanden weet ik niet. Een maand voor de bevalling nog bij tandarts geweest en toen was er niets aan de hand. Ben nog niet terug geweest, erg he....

Verder is mijn buik erg veranderd. Ik was altijd al gezet, maar nu is alles gaan hangen. Dus al mijn ondergoed zit niet lekker meer. Boxers is het enige wat nog een beetje zit. Zelfs mijn  moeder van 53 heeft sexier ondergoed dan ik
En inderdaad er zit een mooi zebrapad op hihi.

De sex gaat wel goed, ondanks de vele hechtingen. Soms  is het daarna wel gevoelig, maar dat is dan maar zo.  

Tijdens mijn zwangerschap kon ik mijn lenzen niet meer verdragen en nu nog heb  ik daar moeite mee. Helaas, want als het regent vind ik een bril zoooooo irritant....

Maar he,  ik heb wel met dit lichaam een super mooi meisje op de wereld gezet. En voor het eerst in mijn leven wil ik wel afvallen omdat ik het aantals kilo's teveel vind, maar niet omdat ik niet lekker in mijn  vel zit of mijn lichaam niet mooi vind!

Liefs Reneke  

Terug
Bovenaan