Haren trekken

<p>Goedenavond lieve leden</p><p>kunnen jullie mij advies of raad geven? <br />mijn kleine meid van bijna 2 trekt sinds een week haar haren uit haar hoofd. En dan niet een beetje maar hele plukken vind ik in haar bedje. Beneden vond ik laatst ook al een hele pluk in een hoekje waar ze altijd lief speelt. Heeft iemand tips wat ik hier aan kan doen? Moet ik hier mee langs het bureau of me me eigen zorgen maken? </p>
 
Heftig zeg! Lijkt ze ook jeuk of iets op haar hoofd te hebben, zie je haar bijv geregeld krabben? Of merk je bijv frustraties qua emoties of andere zaken die ze misschien nog niet kan uiten? Als je duidelijk iets merkt wat er verandert is, zou je hieraan kunnen werken (mocht er aan te werken vallen uiteraard). Of dan kun je er iig op in spelen. Denk dat overleg met het CB of de huisarts sowieso geen kwaad kan voor extra info.
Veel succes!
 
Het is nu een week elke keer als ze na bed gaat eigenlijk vooral overdag zit ze nooit in mijn toezicht zeg maar aan haar haar .. alleen hooguit klein mini plukje uit haar gezicht vegen wat voor haar ogen hangt. Misschien door de warmte van afgelopen week? 
 
Haihai!
Mijn vriendin haar dochter deed dat ook een tijdlang. Zij linkte dat aan een ontwikkeling of krijgen van een kies. Ze kwam er op een gegeven moment wel achter dat t minder was als ze een bepaalde knuffel in bed had. Maar het is eigenlijk vanzelf over gegaan. Maar lange tijd kon ze echt alleen een staart in haar haren omdat ze gewoon soort kale plekken had ervan.
 
Ja daar ben ik juist bang voor , voor die kale plekken. Zelf voelt ze er weinig van heb ik het idee in ga het nog even in de gaten houden. Anders ga ik de arts contacten. En ook dat het blijvend gaat zijn. Zit bij mijn man in de familie een neef en dicht hebben dat ook gedaan en dat is blijvend gebleven. 
 
Bij t kindje van me vriendin is het inmiddels een jaar geleden.. en je ziet er niks meer van nu! Hopelijk stopt ze er gauw mee!
 
Toevallig deed het dochtertje van mijn vriendin dat ook. Mijn vriendinnetje schaamde zich opeens daarvoor, omdat ze dachten dat haar dochtertje ziek was bij het winkelen. Erg vervelend.. 
Op mijn advies heeft ze de haartjes kort geschoren, want het was op den duur heel erg: de kale plekjes. Het is een fase waar ze overheen moeten. Nadat haar haartjes kort waren, merkte ze dat dochterlief nog wel zat te friemelen steeds. Ze gaf haar toen een pop mee naar bed met lange haartjes (barbie meen ik).
Dochtertje heeft nu super mooi haar. Is een meid van 5 waar je helemaal niets meer van ziet. Geen zorgen maken, gaat echt over. ?
 
Klinkt als dat ze iets zoekt wat 'prikkels, geeft. Misschien om juist rustig te worden na activiteit. Of om juist meer wakker te blijven als ze moe wordt. Het voldoet in een behoefte, vraag is welke en of je dan idd iets anders kan bieden wat daar ook in voorziet zonder dat ze haar eigen haar weer pakt. Bijv een pop met haar idd of bijv. Zo'n inktvis knuffeltje met van die slierten??
 
Terug
Bovenaan