haren verfen gel nagels en nail art

het stinkt het ruikt giftig, en ze z4eggen allemaal dat het geen kwaad kan.

ik ben dus blond blond, en heb het van de week gewoon weer laten verfen, de kappers zeggen allemaal dat het geen kwaad kan, ik geloof ze maar eigelijk ook weer niet.

net als met gelnagels zetten, dat ruikt ook zo scherp en doordringend, en ze zeggen allemaal dat het geen kwaad kan.

doen jullie deze dingen gewoon, zo niet waarom niet.
xx

ik laat mijn haar gewoon verven bij de kapper.
althans ik gebruik altijd zo'n kleurspoeling, is dus niet echt verven. maar volgens de kapper kan het gewoon hoor!

Hoi Martine,

Ik verf al jaren mijn haar en heb ook al jaren gelnagels. Beiden kan absoluut geen kwaad hoor tijdens de zwangerschap! Gelnagels zijn op natuurlijke basis. Ik weet niet hoe het zit met acrylnagels maar ook dat zal wel meevallen!!
Ik blondeer mijn haar niet maar verf het bruin (permanente kleur).
Bij verven moet je alleen oppassen dat de kleur door de hormonen misschien niet helemaal goed pakt.

Dit is mijn tweede zwangerschap en mijn zoontje is helemaal gezond

Groetjes,
Rosanne, mama van Quentin 2,9 jr en 21 wk zwanger van de 2e

Bij deze behandelingen kom je tijdens de behandeling wel bloot te staan aan vluchtige stoffen die niet allemaal even goed zijn voor jezelf en voor de baby.  Vooral in het begin van je zwangerschap kunnen deze stoffen wat meer kwaad bij je ongeborenvrucht. Het kan de groei belemmeren en je hebt meer kans op afwijkingen van je kindje. Het is wel heel erg afhankelijk van de duur en hoe vaak je blootgesteld wordt aan dit soort stoffen. Het verven van je haar en het zetten van gel of acrylnagels neemt natuurlijk niet zoveel tijd in beslag en je doet het vast niet wekelijks dus kan het niet zoveel kwaad.
Zelf werk ik in een laboratorium waarbij de zwangeren die met dit soort stoffen werken ook niet meer op het lab staan, maar alternatieve werkzaamheden uitvoeren.
In de avonduren en in het weekend zette ik gelnagels (eigen bedrijfje aan huis). Ik doe dit nu nog sporadisch, alleen voor 2 mensen die vaste klant zijn (en mijn eigen nagels...)
Kortom te vaak in van dit soort stoffen kan wel schadelijk zijn, maar een keer je haar verven of nagels laten zetten kan geen kwaad...

ik heb gehoord omdat ee famillie lid van mij een nagelsstudio heeft dat gel nagels en acryl nagels slecht moet zijn in de zwangerschap zij doet het dan ook niet bij mensen die zwanger zijn!
maar misschien dat het wel kan maar wou het toch even kwijt!

groeten mama

Laat je niet gek maken door al die verhalen dat het schadelijk is hoor! Net wat hieronder al wordt aangegeven, zolang je niet veelvuldig met de stoffen in aanraking komt is er niets aan de hand.

Straks kan je ook niet meer fietsen omdat uitlaatgassen slecht zijn voor de baby....

Hallo
Ik ben zelf kapster en kom dus dagelijks met blondeer ,verf , waterstofperoxide en allerlei andere chemische spullen in aanraking !
Ik heb een gezonde zoon en ik geloof ook niet dat het schadelijk is want dan zou er allang een wet moeten zijn dat je op het moment dat je zwnger bent je niet meer met die stoffen mag werken !!!!

Groetjes

Terug
Bovenaan