Haren wassen...drama

Hallo,

Wie herkent dit en wie heeft de gouden tip... haren wassen is een drama tegenwoordig. Douchen en met zijn hoofd onder de kraan vond Stijn altijd fantastisch. We hebben ook aan babyzwemmen gedaan en onder water was geen probleem. Maar sinds een jaar is haren wassen steeds een groter drama geworden. Eerst vond hij het niet leuk, maar met een beetje afleiden en water met een emmer over zijn hoofd gooien dan ging het wel. Maar de laatste tijd gilt hij echt de hele buurt bij elkaar. Ik denk echt dat mensen dan denken dat er iemand vermoord wordt of zo. Het de eerste keer nat maken en shampoo erin doen gaat nog redelijk. Maar zodra ik wil uitspoelen, met een emmer water of met een douchekop, dan is het helemaal mis. Echt gillen, niet normaal meer. Maar goed ik kan natuurlijk niet nooit meer zijn haar wassen.

En als iemand een gouden tip heeft om hem in bed te houden.... grrr, ben vanavond al 10 keer terug geweest.. We volgen het systeem van de nanny, dus gewoon weer in bed zonder iets te zeggen of te doen, maar het helpt gewoon geen zier. Bah!

Groeten Carina

Hey!

Heb je het topic van Lia al gelezen? (HELPP...); die heeft hetzelfde probleem als jij met een jongetje dat uit bed komt... Hou vol, dan zou de Nanny-methode moeten gaan werken...

En wat betreft het haren wassen; herkenbaar! Eerst was het allemaal prima en sinds een paar maanden is het hier ook krijsen!
Ik maak tegenwoordig met een washandje Lara's haar nat, dan shampoo erin en dan weer met natte washandjes zo goed mogelijk uitspoelen.

Ik ben wel erg blij met de kindershampoo's van tegenwoordig; die prikken volgens mij echt niet meer in de ogen...

Sterkte!!!

Hier ook sinds een paar maanden drama. Ik heb ook babyzwemmen gedaan en dat ging altijd goed, maar ook dat is een drama ineens. Ik vertel precies wat ik ga doen en als ik haar haar uitspoel zeg ik doe maar goed je ogen dicht. Ik merk wel dat ze er rustiger van wordt als ze precies weet wat ik ga doen, maar dan is het nog steeds haar hobby niet.

Dus de gouden tip is hier ook welkom.

Terug
Bovenaan