Haren wassen een ramp!

Mijn dochtertje van 19 maanden vindt het verschrikkelijk als ik haar haren was. Het is schreeuwen/huilen geblazen. En het begint al als ik haar haar  met een bekertje water nat maak, nog voor de shampoo dus.

Heeft iemand tips hoe we het haren wassen  wat leuker kunnen maken?

Dank!
 
Misschien het haar zelf laten doen? Een beetje shampoo op haar handje doen en samen wassen. Ook samen uitspoelen met een bekertje of haar zelf de controle over de douchekop geven. Wel je horloge afdoen en de lange mouwen opstropen om een waterballet te voorkomen...
Onze zoon vind het fijn om zelf de controle (en een beetje gestuurd door mij natuurlijk) te hebben.
Veel sterkte!
 
Hallo Arlena,

Mijn dochtertje (nu 2,5) had ook een vreeeeselijke hekel aan haren wassen. Ik heb haar geleerd dat ze omhoog moet kijken. Als ze naar het plafond kijkt dan komt er geen water in haar ogen, want dat vindt ze het ergste. We hebben eerst even geoefend samen met papa en nu gaat het prima en vindt ze het zelfs leuk.

Mijn zoontje van (15) maanden houdt ook niet van haren wassen. Hij is nog in training, bij hem werkt het naar boven kijken nog niet zo goed, want hij snapt ons nog niet. Maar een washandje voor zijn ogen werkt wel een beetje.

Succes...

Freija
 
Hoi Arlena,

Bij onze dochter was het ook een ramp. Uiteindelijk hebben we er iets bijzonders van gemaakt. Onze dochter gaat altijd in het grote ligbad in bad. Ze moet hier altijd in zitten van ons. Behalve als haar haren gewassen worden. Dan mag ze staan (mama houdt haar vast) en papa sopt de shampoo erin. Als de shampoo erin zit, mag ze even in de spiegel kijken (en dan maken we er altijd van tevoren een gek kapseltje van).
Uitspoelen blijft niet leuk, maar ook wij laten haar het hoofd naar achteren houden en ogen dicht.

Het is nog steeds geen favoriete bezigheid maar het gillen en de paniek is weg.

succes,
Dionne
 
Mijn dochter is 2 1/2 en haren wassen was nooit een probleem tot haar
broer kwam.... waarom weet ik niet maar nu na een half jaar niet
meer... of zij was mijn haar ook even... of ze helpt met haar broer
zijn haar (of gebrek eraan) en dan moet haar haar ook... nu gaat het
gewoon in een moeite door en droogt ze zichzelf daarna ook af





en verder klinkt hard maar niet te veel aandacht aan geven het meeste gaat " vanzelf weer over" heb ik gemekt



Jip

 
Terug
Bovenaan