haren wassen is een ramp

hoi dames,

ik heb een dochtertje van twee jaar en die heeft een hekel aan haren wassen.

nou heb ik laats gehoord dat er banden zijn die je om kan doen zodat ze geen water/champoo in hun ogen krijgen.

wie heeft hier ervaring mee?



groetjes

 
hoi

mijn zoontje van 2  heeft ook een ontzettende hekel aan haren uitspoelen. omdat ie van een paar druppeltjes in zn gezicht zn adem al in gaat houden en daardoor een beetje paniekerig word.
Nou heb ik hem laten zien hoe ik mn haren uitspoel. Eerst doen we samen onze haren in de shampoo soppen en dan ga ik bij hem zitten en doe ik het eerst uitspoelen. Ik zeg dan dat mama helemaal naar boven kijkt en dan mamas haartjes doe afspoelen, en kijk, zo krijgt mama geen water over het gezichtje!
Dat vond ie toch wel interessant (en een klein beetje eng). Maar ik liet hem zitten in bad, helemaal naar boven kijken en toen met de douchekop over zn hoofdje. Wel met mn hand bij zn voorhoofd voor het geval er toch wat water langs kwam. Maar de poging was goed gelukt!

dus voortaan is het niet zo'n drama meer. Maar van die band heb ik nog nooit gehoord. Maar misschien mijn tip om eens uit te proberen.

succes
liefs kim22
 

Ik heb daar niet veel meer aan toe te voegen. Maar laat haar misschien mee helpen.Dat helpt bij mij. T kan wel n natte boel worden, maar dat is toch zo opgelost.Succes Maroesca
 
Mijn dochter vindt het ook vreselijk. Maar vroeger was het veeel erger, altijd   paniek in de tent.  
Ik zeg nu altijd zoiets als: Mama gaat je haren wassen, dat is niet leuk he? Maar weet je het is zooo voorbij en dan ruiken je haren weer zoo lekker!   En daarna ga je lekker spelen in het bad!
Eerst was het altijd gillen enzo, maar nu, omdat ze weet dat het moet, en ze daarna gaat spelen, legt ze zich er bij neer, en ik houd me altijd aan de afspraak: het is zo weer voorbij!
 
Terug
Bovenaan