haren wassen

Sinds een week of 2  raakt onze dochter van 15 maanden helemaal in paniek als ik haar haar heb gewassen en wil uitspoelen.
Zodra er water over haar hoofd/gezicht valt wordt ze hysterisch en begint ze ontzettend te brullen.
Ik ben echt op zoek naar tips/advies of andere methodes om haar haar uit te spoelen.

Groetjes van de moeder van Briseïs

Hoi,

Ik weet van "vroeger" dat de shampoo in mijn ogen prikte. Mijn moeder gaf mij altijd een washandje die ik voor mijn ogen hield op het moment dat de haren uitgespoeld werden. Misschien helpt dit?
Succes!

Hallo,

Toen onze dochter nog klein was spoelden we haar haren uit door een klein emmertje (zo ´n kinderemmertje) water over haar hoofdje leeg te kiepen. We lieten haar altijd eerst een tijdje zelf met het emmertje spelen en spelenderwijs pakten we het af en spoelden we even snel haar haar.

Groetjes

Mijn man is daar heel handig in. Hij maakt een washandje nat en maakt daarmee de haartjes van mijn zoontje nat. Daarna beetje shampoo (niet te veel, is helemaal niet nodig) en dan weer met een nat washandje de shampoo wegvegen en de haartjes schoonmaken.
Zo komt er geen water in het gezicht van mijn zoontje en gaat het heel goed.

Groetjes,
Helena

Terug
Bovenaan