Haren wassen

Onze dochter van 3 jaar raakt hevig in paniek als d'r haar gewassen moet worden.
Het is iedere keer weer een drama. Maar het moet toch gebeuren. Heeft er iemand ervaring met dit en eventueel nog tips?
 
Hi,

Wees gerust, iedere ouder heeft ervaring hiermee (of althans bijna iedere ouder). Bijna alle kindjes hebben zo'n fase..... en het gaat ooit weer over....

Wij hebben ook van alles geprobeerd..... duikbrilletje voor de ogen, washandje voor de ogen, zelf laten schuimen en spoelen... andere shampoo die echt niet prikt (duur spul maar zonder parfum.....) hoofd goed achterover.... Niets hielp.... totdat ze het zelf plots niet meer erg vonden....

Het enige wat ik je kan aanraden is om een vaste dag af te spreken dat er haren gewassen wordt... Dan weten ze waar ze aan toe zijn en dat drama niet helpt.... Het hoeft niet vaak te gebeuren, maar toch zo af en toe wel....

Sterkte en groetjes Nynke
 
Hihi, heel herkenbaar. Inderdaad, ook bij ons zoontje (net 3) helpt niks. Washandje, hoofd voor/achterover, leuke shampoo ... Overigens vond hij het lange tijd geen probleem, toen  opeens wel, toen opeens niet, nu al weer een half jaar wel. Wat we nu doen is in elk geval altijd samen met papa of mama  in de douche als er haren moeten worden gewassen, ons zoontje mag dan ook onze haren wassen (schrale troost, maar het leidt wel af) en we gaan heel hard roepen: "Oh, oh, wat vreselijk, allemaal zeep in mijn ogen, oh snel afspoelen!" en als het dan afgespoeld is heel opgelucht zeggen, "Zo, nou, hehe, dat was het weer voor deze week." Succes! PS Tandenpoetsen: zelfde verhaal. Momenteel vindt hij tandenpoetsen wel weer OK, maar hoe lang het duurt ...?
 
hallo
'bij ons is haren wassen dus ook een drama. maar we hebben sinds kort een kinderdouchekop en daar spoelt ie zichzelf mee af, zijn lichaam dan zijn haren zeep ik in en dan vraag ik op ik de douche ff mag om zijn rug af te spoelen, dan doe ik de douche wat hoger zodat die ook over zijn hoofdje komt en dan zeg ik gelijk als ie gaat piepen stoute douche, foei en wijs met mijn vinger naar de douche, hij gaat me nu nadoen daarmee en vind het haar uitspoelen niet meer zo'n heel groot probleem leuk vindt ie het nog steeds niet maar t is niet zo'n drama meer
 
gelukkig dat dat drama niet alleen hier is af en toe weet ik niet meer hoe ik haar in bad krijg ze is 3 nu en als ik zeg we gaan in bad schreeuwt ze al geen haartjes wassen ik heb met hand geprobeerd met een emmertje met de sproeien niks helpt alleen maar in paniek raken en schreeuwen hoofde achterover het is een moord en dood slag in bad ik laat eht mijn man doen ik word er helemaal gek van
 
Terug
Bovenaan