haren wassen

vraagje; hoe vaak wassen jullie het haar van je peuter echt met shampoo? Ik spoel vaak Lara's redelijk lange haar uit met alleen water, ook omdat ze nog steeds berg op d'r koppie heeft; met shampoo heb ik gemerkt dat dit erger wordt.
Hoe is dat bij jullie?

1x in de week met shampoo en verder spoel ik het wel uit als ze buiten heeft gespeeld. Ik gebruik wel shampoo zonder parfum, want anders kreeg ze er uitslag van. Van berg hebben we ook heel lang last gehad, maar dat ging over door betadine shampoo te gebruiken. Pas later hoorden we dat dit helemaal niet mag bij kindjes van die leeftijd (was aangeraden door het cb ). Het is (gelukkig) niet terug gekomen.

Hier een kleine meid met heel weinig haar, echt een jongenskoppie. Ze is 20 maanden maar is nog nooit bij de kapper geweest. Het voordeel is dat het makkelijk uit te spoelen is en je alles ziet zitten. Ik was het alleen na het zwemmen met shampoo en dat doe ik pas sinds een paar maanden. Daarvoor waste ik het nooit met shampoo ook vanwege berg.

Hallo!
Hier bijna elke dag met Zwitsalshampoo, gezien meneertje een flinke bos haar heeft, veel zweet en... vaak vanalles in z'n haar smeert... (eten/yoghurt etc)
Toen ie klein was(herstel, een paar maanden was)  heeft ie heel erg last van berg gehad, bijna al z'n nesthaar viel uit... Nix speciaals aan gedaan en is vanzelf weer weggegaan.
groetjes,Priscilla

hoi,
ik was lynn d'r haar 1x in de week met zwitsal babyshampoo. Alleen als ze gezwommen heeft in zwembad/strand of vies is van spelen/eten was ik haar haren extra.
Voor de rest spoel ik het uit met water.
ze heeft een mooi koppie met krullen maar het is nog niet veel en dun!!

Hoi,

Naomi's haren worden ook 1 x per week gewassen met Zwitsal babyshampoo. En als ze erg in het zand gespeeld heeft of we zijn naar het strand geweest, doen we het ook.
haren wassen is overigens een ramp: zodra ze maar iets water in haar ogen krijgt, zet ze het me toch op een huilen...
Ze heeft ook nog erg veel last van berg. Juist de laatste paar dagen begint het los te laten en kan ik er hele plakken aftrekken. Met als gevolg dat ze weer bijna kaal is van  voren..., terwijl ze net wat haar begon te krijgen: mooie witte krullen. Nou ja, komt vanzelf weer terug. Ben ook blij dat die berg er af gaat.

Groeten,
Wilmi

Hallo,

Hanne heeft een enorme bos met haar, altijd al gehad. Dus ik was het drie tot vier keer per week met een 2in1 kindershampoo, anders heeft ze zoveel knopen in haar haar.

Groetjes Jansje

Terug
Bovenaan