Hart luchten

<p>Hoi mama's,</p><p>Zoek even een plek om mijn hart te luchten. Bijna 5 maanden moeder en het is een rollercoaster moet ik zeggen. Ik geniet heel erg van onze vent, hij is zo vrolijk en gewoon een heerlijk ventje.</p><p>Toch heb ik het gevoel alsof het me teveel word. Vorige maand begon het met verkoudheid, de slapeloze nachten. Toen dat voorbij was kwamen de tandjes. Hij heeft ruim 2 weken last van doorkomende tandjes en 's nachts is drama. Moet er minimaal 6 keer uit en van vermoeidheid net een huilbui gehad omdat slapen overdag ook niet goed gaat. En ja heb alles in huis, chamodent en dentinox etc....</p><p>Voel me al een tijdje alsof ik maar NET het hoofd boven water hou, naast 4 dagen werken. Ik heb het idee dat ik geen flauw idee heb wat ik moet doen en dacht dat het ouderschap meer natuurlijker aan zou voelen maar heb de laatste tijd zo vaak het gevoel alsof "Ik maar wat aan t doen ben". Ik probeer eraan te denken dat het allemaal een fase is maar als je in het moment zelf zit en je weet niet hoelang het duurt dan helpt die mantra totaal niet.</p><p>Ben gek op mijn kleine maar toch voel ik me de laatste tijd down. Mijn man helpt zo goed mogelijk mee maar ik voel me soms toch onbegrepen..</p><p>Wou het even van me afschrijven denk ik ?</p>

Jeetje meid, wat een pittige tijd nu voor je.. de combi van slapeloze nachten, werken en een kindje wat niet helemaal fit is, is ook echt killing.
Helemaal niet gek dus dat je er ff doorheen zit, goed dat je je hart lucht!
Kan je kindje bij iemand een nachtje logeren om even bij te kunnen tanken? Iemand die dichtbij jullie staat?
Het is absoluut een fase maar dat neemt niet weg dat t echt zwaar kan zijn met tijden.
Hoop dat het van je af schrijven je een beetje hielp :)
Zet m op! You're doing great!

Ik kan alleen maar zeggen.... heeeeeel herkenbaar ? bij ons ging het vanaf 6 maand eindelijk beter met het slapen en nu slaapt hij eigenlijk altijd klokje rond. Toevallig zei iemand vandaag (10 maand mama) tegen me dat ik uitstraalde dat ik mijzelf weer was, en dat voelt ook steeds meer zo. Als je zelf die uurtjes slaap eindelijk weer kan pakken kan je alles zoveel beter aan! ??
En iedereen doet toch maar wat..?! ?‍♀️

Heel herkenbaar... Ik zit in precies het,elfde schuitje.. Wilde er ook net wat over posten en daar was jouw berichtje?

Mijn zoontje is alleen wat ouder, 10,5 maand maar ook even echt de weg kwijt....

Lief! Mijn familie woont op 1,5 uur rijden dus het gaat niet zo makkelijk. Wel fijn om te zien dat het herkenbaar is.. Ik hoop zo dat ik de komende weken goed doorheen kom. Het is echt een aanslag ook op je mentale gesteldheid.

Ik kan alleen maar zeggen: zo herkenbaar. Het is zeker een fase, maar wat duren die fases soms lang hè. Ik postte net in een ander topic dat maand 5 en 6 hier erg zwaar waren. Tandjes, griep, sprongetjes, zelf griep hebben, alle ballen hoog proberen te houden.. Soms heb je het gevoel dat het niet te doen is allemaal. 
Tot nog toe heb ik elke keer ervaren dat op het moment dat ik het echt even niet meer trok, het beter werd. Geen idee hoe dat kan, misschien mijn man, mijn eigen houding, het universum?? Daar houd ik me dus maar aan vast als we weer zo'n fase hebben :) 

Iedereen doet maar wat hoor! Je bent de beste mama voor jouw kleintje, en elke dag doe je je best dat voelt hij vast ❤️ 
en ja, die slapeloze nachten, een drama is het.. hier is hij bijna 7 maanden en hij heeft volgens mij 3 weken doorgeslapen ofzo. Dat was wel rond de 5 maanden dus wie weet krijgt jouw zoontje die memo ook door, dat gun ik je van harte want een paar volledige nachten maken echt een gigantisch verschil. Sterkte!!

Heel herkenbaar!
iedereen doet wat hij of zij denkt dat goed is! En dat doe je want je bent zijn mama en kan aanvoelen wat er nodig is en daar handel je naar!
neemt niet weg dat het heel zwaar is!
ik kan erover meepraten, onze zoon is nu 13 maanden en de nachten die we hebben door kunnen slapen zijn op 2 handen te tellen.
nu na 2u wakker te zijn geweest ligt meneer weer in bed, maar over koud 3uurtjes komt onze dochter, die naar school mag. 
Ik vindt het erg zwaar, ook in combinatie met onze dochter, het werk, het huishouden je kent t wel, maar ik ga er vanuit dat het beter wordt wanneer hij ouder is en dat dit een fase is waar we doorheen moeten.
nu is het ook zo dat we hier alle 4 flink verkouden zijn dus dat zal meespelen, maar juist als je je zo voelt als mama zijnde kan je het soms even niet meer handelen en wil je alleen even wat slapen! 
Neem je rust wanneer het kan!

Terug
Bovenaan