hart onder de riem

Hoi meiden,

Op 17 juni ben ik bevallen van een dochter. Natuurlijk was ik best een beetje nerveus, het was ten slotte mijn eerste bevalling! Verder had ik er veel over gelezen en kwam ik ook veel drama-verhalen tegen.

Nu ik hier weer even aan het snuffelen ben, zie ik echter dat er veel positieve verhalen op het forum staan. Gelukkig!

Zelf heb ik de bevalling als iets heel moois ervaren. Sterker nog, ik zou het zo weer doen! Tijdens het persen zei ik: "dit valt mee!" De vlk zei dat veel vrouwen dat zeggen na de bevalling, maar niet tijdens de bevalling.

Iedereen die nog gaat bevallen, wil ik een hart onder de riem steken: laat je alsjeblieft niet gek maken!

Blijf rustig, keer in jezelf en doe wat de vlk zegt. Als er geen complicaties zijn is het een geweldige ervaring!

Bij mij begon het om 2.00 uur 's ochtends, waarna ik een paar uur in bad heb gelegen. 's Middags om 15.00 uur ben ik naar het ziekenhuis vertrokken (op eigen verzoek). Om 18.30 uur mocht ik persen en om 20.09 uur is Ananda geboren. Het persen duurde relatief lang omdat het hoofdje scheef het geboortekanaal in ging, maar ik vond het prettig om mee te mogen doen. Het wegpuffen ging goed, maar toen ik mocht persen was ik opgelucht, het kleintje is er dan immers bijna!

Nou dames, heel veel succes met jullie bevallingen!

Een blije moeder

Erg fijn om ook eens een positieve weergave van een bevalling te lezen. Ik ben nu 36 weken zwanger en ook wel wat nerveus voor de bevalling mede door alle horrorverhalen die mensen je nu menen te moeten vertellen. Goed te horen dat het ook zo kan gaan. Geniet lekker van je kleine!!!!!

hoi Caroline,

eigenlijk hoor ik hier helemaal niet, ik ben niet zwanger maar wil wel zwanger worden, maar ik vind het wel leuk om deze verhalen te lezen, maar die van jou kwam me bekend voor.
Heet je man peter?
groetjes miek uit boz

Hoi blijde moeder!!

Ik kan elk moment bevallen en ben dus blij zo ´n positieve ervaring te lezen, dit stelt me toch ook wel een beetje gerust!

groetjes van mij

Terug
Bovenaan