hart operatie

Onze dochter is nu  zes maanden helemaal gezond en super vrolijk. Maar helaas hebben de artsen tijdens een routine onderzoekje toen ze 6 weken was in het ziekenhuis een ruisje gehoord. Dan gaat het circus van start en hebben we meerdere malen onderzoeken gehad en het nare is waar het ruisje (gaatje tussen de boezems) is blijvend en zal middels een operatie gedicht moeten worden voor haar 4de jaar omdat het hard nu overbelast is. De artsen zeggen dat de beste leeftijd 2 jaar is.  
Zo nu en dan denken we er over na hoe we ons thuis moeten voorbereiden en wat de beste leeftijd is voor deze opertatie.
Heeft iemand dit meegemaakt of heb je een advies of tip, graag.

Eva
 
Hallo Eva,
wat een rotsituatie, zeg! Ik heb er geen ervaring mee, zou bijna zeggen "gelukkig niet".
Als ik er zo over nadenk,  denk ik dat ik mijn kindje zo jong mogelijk zou laten opereren. Uiteraard wanneer de artsen het verantwoord achten, dat spreekt voor zich.
Het is dan voor jullie wel hartstikke vervelend en erg, maar het kindje zelf krijgt er niet zoveel van mee. Met 4 jaar bijvoorbeeld is een kind veel bewuster dan een 2 jarige, de laatste neemt het allemaal voor lief en kan het ook niet herinneren.
Mijn dochtertje heeft 9 maanden in een spreidbroek gelegen. Niet te vergelijken met jullie situatie, maar die nam dat echt alsof het normaal was en ging toch wel haar gang. ALs ze 4 zou zijn geweest zou het veel moeilijker voor haar zijn geweest, dat is wat ik bedoel.
Ik wens jullie zeker heel veel succes en sterkte. Het komt allemaal wel goed, kan me wel heel goed voorstellen dat het heel erg moeilijk is en akelig!
Groeten, Claudia.
 
Hoi,

Mijn zoontje van nu bijna 3 is met 28,2 weken geboren en had ook een gaatje bij zijn hartje, dit hebben ze een jaar geleden dicht gemaakt. Hij moest 3 dagen in het ziekenhuis blijven, op de 2e dag is hij geopareerd, ze hebben een soort spiraaltje in het gaatje gedaan. Mijn zoontje heeft er maar heel weinig last van gehad. Ze maken dan ook maar een heeel   klein sneetje in de liezen en gaan via daar naar het hartje.

Ik wens jullie heel veel sterkte, wij moeders en vaders hebben er meer weet en moeite mee als de kids zelf.  

groetjes ilona mama van milan en jordy
 
Terug
Bovenaan