Hart uitstorten

Hoi Dames,
ik moet toch even mijn hart uitstorten. Ik ben op dit moment heel verdrietig. Ik heb al bijna 17 jaar een eetstoornis, Boulimia. Het gaat na jaren steeds beter, maar tijdens deze zwangerschap heb ik een enorme terugval.

Ik las net op internet dat dat echt schadelijk kan zijn voor je kindje. Ik ben er kapot van.
Ik was deze afgelopen week al erg somber, maar dat maakt het nog erger.

Voor iemand die geen eetstoornis heeft is het waarschijnlijk niet te begrijpen.

Ik heb de huisarts gebeld voor een doorverwijzing voor een psycholoog, ik heb maandag pas een afspraak.
En dan zijn er bij klinieken altijd wachtlijsten, maar ik weet ook niet of dat veel zin heeft, ik heb in mijn leven al zoveel therapie gekregen..

zucht

sorry voor dit negatieve bericht...

liefs Lorelei

Stort jij je hart maar lekker uit! Dat kan hier gewoon!
Het is inderdaad moeilijk om me voor te stellen, maar ik kan me wel voorstellen dat je er alles aan wilt doen om je kindje gezond te houden!
Maar tot nu toe is toch alles goed? houd dat in ieder geval maar in je achterhoofd! En de psycholoog kan je vast helpen!
sterkte ermee meid!

groetjes Corinne

Geeft niks hoor je verhaal!!! je kan het maar kwijt zijn. Wel heel vervelend dat je een terugval hebt. Dat is misschien ook wel logisch, je wil genieten van die roze wolk, je maakt je zorgen om je kind en door al deze redenen wordt het allemaal nog vervelender als het niet aan het perfecte plaatje voldoet. Ik vind het erg vervelend voor je en kan me er ook weinig bij voorstellen. Maar ik denk dat zoals Corinne schrijft... zolang alles goed gaat met het kind jij het toch eigenlijk prima doet. Ik heb best wel wat overgewicht dat is ook een risico, er zijn mensen die roken tijdens de zwangerschap dat is ook een risico. Het vervelende is dat we op sommige dingen al wel grip hebben tijdens de zwangerschap en andere weer niet.
Ik hoop dat de psycholoog vooral jou weer een beetje op weg kan helpen, ookal denk je dat het weinig opleverd je hebt er al wel mooi wat aan gedaan om hulp te zoeken. Die kleine komt er wel!

Ik kan er heel weinig op zeggen inderdaad.
maar ik weet wel wat het is om verschrikkelijk triest te zijn in je zwangerschap.

Ik denk dat het goed is dat je het er over hebt en toch weer naar een psycholoog gaat!
Dus lekker je hart blijven uitstorten :)

En een hele dikke kus! Amanda88

Wat NP schrijft kan ik weer onderschrijven: ik heb ook overgewicht en ik heb bij mijn eerste 2 kinderen gerookt tijdens de zwangerschap. Dat roken is ook afgrijselijk: Je WEET dat het fout/slecht/stom etc is...maar zie maar eens te stoppen.En het moeilijkste was dat mensen daar dan over gingen zeuren "Nou, dan stop je toch gewoon?" en "dat je dat dan niet overhebt voor je kind..." Heel zwaar. En misschien een beetje te vergelijken met jou situatie. Overgewicht trouwens ook..."Mijn advies, eet niet te veel!" Oh JA joh? Had ik nog niet aan gedacht!

Ik hoop voor je dat je omgeving begrip heeft voor je situatie! Het is al moeilijk genoeg zonder extra commentaar. Hopelijk helpt praten met een psycholoog je. Komt je terugval misschien JUIST doordat je zwanger bent? Die hormonen zijn iig geen feest volgens mij -dan wordt je triest/verdrietig en krijg je weer last..?

Sterkte!

Sterkte! En zet m op!
Goed dat je weer hulp zoekt.
Ik zelf geloof er heel sterk in dat als je kindje nu gezond is, het wel lekker zal blijven zitten waar het zit, en het komt er vast gezond uit!

Meid relax een eetstoornis is niet niks en het laatste wat je moet doen is bij jezelf weer schuldgevoel oproepen want dat maakt de cirkel weer rond....
Je hebt hulp ingeroepen en dat is de aller belangrijkste stap!!! Goed zo!!
Er zijn vele soorten van hulp mogelijk (ook online) de psycholoog zal kijken welke vorm er nodig is en ook kijken wat er best bij je aansluit.
Baby’s kunnen heel heel veel hebben. Er zijn ook vrouwen die verslaafd zijn of vrouwen die gewoon roken en drinken of vrouwen die juist ondervoed zijn.
Wat ik probeer te zeggen is GA PAS STRESSEN ALS DAAR REDE VOOR IS.
Het komt goed lieverd echt je hormonen verklaren je terugval en nogmaals een eetstoornis is niet niks onderschat jezelf niet. Je bent sterker dan je weet.

liefs Renaat

Dank voor jullie lieve berichtjes.
Ik voel me gelukkig al beter, ik heb een goed gesprek gehad met mijn man, hij steunt me altijd heel goed, gelukkig.

Ik had een zwaar dieptepunt, maar ben alweer aan het opkrabbelen.
Het is inderdaad te vergelijken met roken of overgewicht. Dat laatste helemaal, dat is ook met eten.

Je kunt het er heel goed mee vergelijken, vooral met emo-eters, dat zijn mensen, vaak vrouwen, die eten bij emoties.
Dat doe ik ook, ik heb alleen geen overgewicht omdat ik alles weer uitspuug.
Maar het komt wel op hetzelfde neer.

Als je dan baalt dat je weer teveel hebt gegeten, voel je je rot en wil je weer meer troost eten.
Het kan een viskeuze cirkel worden...
En zwanger zijn is al een emotionele rollercoaster...tel maar op!

Maar ik heb wel ontdekt, dan na een dip altijd weer een betere periode komt....
Ik voel me beter, maar het dikker worden blijft lastig. Ik voel me af en toe net een gestrande zeekoe!!

Hahaha,

veel liefs Lorelei

Terug
Bovenaan