hartafwijking en zwanger worden

A

Anoniem

Guest
Hoi,

ik ben nathalie en ben 23 jaar ben geboren met een hartafwijking.
ik zou graag met mensen in contact willen komen die ook iets met het hart hebben en graag een kindje willen.

liefs nathalie

Hoi,

Nathalie,
Ik heb geen aangeboren hartafwijking maar heb sinds twee jaar hartkloppingen waarvoor ik medicijnen neem. Ze weten niet waar het van komt, eerst dachten ze stress. Maar in tijden dat ik geen stress, geen drukte, niets heb, dan heb ik er alsnog evenveel last van.
Ik ben momenteel bijna 20 weken zwanger. En tot nu toe gaat het best goed, heb soms wel wat meer last ervan, omdat hart harder zijn werk moet doen, en mijn medicatie wat verlaagd is. Maar tot nu toe gaat het dus vrij goed.

Liefs

oke fijn om te horen dat het goed gaat met de zwangerschap. ik denk dat ik best in de stress raak als ik zwanger zou zijn en dingen ga voelen rond me hart. ik heb nu weleens dat ik hem voel overslaan. en ook als ik me niet lekker voel of pijn heb rond de buurt van het hart dan koppel ik het gelijk daaraan. dan denk ik dat het van me hart komt en dan ga ik me weer druk maken. best vervelend

liefss

hoi,
ben zelf ook geboren met een hartafwijking (aders zaten verkeert aan gesloten) ben hier meerdere malen aan geopereerd de laatste x was toen ik 9 jaar was.(ben nu 28)
inmiddels getrouwd , in 2005 na een goeie zwangerschap een gezonde dochter geboren, was wel onder behandeling bij de gyn. in het ziekehuis, als extra mocht ik met 20 wk. in rotterdam een echo laten maken om alles extra na te kijken op afwijkingen ect.
veel succes met het nemen van de goeie belissing!   maar het kan wel !!!!

Terug
Bovenaan