hartfilmpje schadelijk?

Ik ben 38 weken zwanger en heb gisteren een uitwendige CTG-registratie (hartfilmpje) gekregen met 2 banden om mijn buik.
Bij het bevestigen van de banden begon mijn kindje meteen erg te bewegen en dat heeft zo het hele onderzoek geduurd. De banden hebben zeker 45 minuten om mijn buik gezeten. Toen het onderzoek klaar was werd mijn kindje ook weer rustig.
Ik kreeg het gevoel dat mijn kindje het niet fijn heeft gevonden.
Nou is mijn vraag of dit onderzoek hinderlijk en/of schadelijk kan zijn voor het ongeboren kind.
 
Nog nooit gehoord dat het schadelijk of hinderlijk is. Ik heb er zelf ook verschillende gehad en het was wel vaak dat hij begon te bewegen. Maar dat deed hij altijd als ik ging liggen.
 
Denk niet dat het schadelijk is hoor. Heb het zelf ook bij beide zoontjes gehad. Mijn mannen werden al wild als ze met de doptone het hartje wilde luisteren. Niet druk maken hoor!!!
 
Nee hoor niet dat ik weet. Ik heb bij de eerste ook vaker dan 1 keer een CTG gehad en hij was ook druk toen ik de banden erom kreeg maar nooit gehoord dat het schadelijk is voor de kleine.

Succes met de laatste loodjes en geen zorgen maken hoor.

Liefs RH
 
Nee hoor is niet schadelijk anders doen ze het niet. Ik heb zoveel van die ctg's gehad en mijn kleine heeft er niks van overgehouden. Je hebt wel kans dat je kleine er onrustig van werd omdat er iets op je buik werd gedaan. Dat had mijn zoon ook altijd.

xx
 
Hier ook drukte op momenten van echo en hart luisteren..volgens mij heeft het met de druk op je buik te maken... Maar dat weet ik niet zeker
 
Nee hoor dat is niet schadelijk...Hier in Duitsland krijg je bij de gyn vanaf 27e week elke keer dat je komt een halfuur CTG.Mijn kindjes slapen er soms doorheen wat dus niet de bedoeling is, want ze willen juist een actieve baby zien, dus wees maar blij dat ie lekker druk was ;)
 
Terug
Bovenaan