Hartfreqeuntie afwijking

Hallo,

Ik ben 27 weken zwanger, gister was ik bij de verloskundige. Zij ging naar het hartje luisteren, maar daar zat een onregelmatigheid in. Nu moet ik over twee weken terug komen om te kijken of de onregelmatigheid er nog is. Heeft iemand hier ervaring mee, want ik maak mij hier erg zorgen om.

Groetjes,
 
Hoi,

Weer niet om wat voor afwijking het gaat, maar een vriendin van mij die op dezelfde dag is bevallen, kreeg dit rond dezelfde tijd te horen als jij.
Dit bleek om een extra 'sistool' (weet niet hoe je het schrijft) te gaan.

Zij is de rest van de zw.schap onder controle van de gyn geweest.
De laatste 2 controles was het al minder en na de bevalling was het weg..
Het schijnt wel vaker voor te komen en kindjes groeien er eigenlijk altijd voor hun 2e verjaardag overheen en hebben er geen last van...

Hopelijk is het niks anders dan iets dergelijks.
Probeer je niet te druk te maken tot de volgende controle.

O ja, haar kindje (en die van mij dus ook) is een gezonde hollandse jongen die nergens last meer van heeft (14 wkn)
 
De vk zei tegen mij dat je het maar zelden hoort, maar dat je aan die onregelmatige hartslag kan horendat het zenuwstelsel nog niet helemaal rijp is. Was heel normaal zei ze. Nu hadden we ook net de week er voor een structurele echo gehad en gezien dat het hart helemaal goed was, dus hoefde ik me er ook geen zorgen over te maken voor mijn gevoel.
Misschien kan je je vk nog een keer erover bellen en om extra uitleg vragen omdat je je zorgen maakt. Voor haar is dit dagelijkse kost, maar wij maken het natuurlijk maar zelden mee, zo'n zwangerschap. Je kan best om duidelijkheid vragen, niks mis mee!

Succes en ik hoop (en denk) dat alles goed is, liefs Kiki (23w + 5 dagen)
 
Hallo
Toen ik 23 weken zwanger was had de vk ook een onregelmatige hartslag gehoord bij de baby.Moest toen de dag erna naar het ziekenhuis bij de vk en toen was alles goed,toen de week erna toch nog maar eeen echo laten maken,maar alles was goed.Kan me voorstellen hoe je je voelt.En nu moet je ook nog twee weken wachten,zou anders de vk bellen of het niet even eerder kan,want je blijft in onzekerheid zitten.

Succes verder
 
Bedankt voor jullie reactie. Het is een extra slag. Ik heb de verloskundige gebeld en zij heeft uitgelegd dat het in week 27 en 28 en daarvoor voor kan komen. Als ik 29 weken zwanger ben dan moet ik terug komen, blijkt het nu nog zo te zijn, dan wordt ik door gestuurd naar de gynaclooog. Ik probeer me te ontspannen.
 
Hoi,

Ik ben zelf een baby geweest met een onregelmatigheid wat toen (1977) een ruis werd genoemd. Dit is in mijn babytijd vanzelf goed gekomen.
Grappig detail mijn onregelmatigheid was zo regelmatig dat ze twee hartslagen hoorden. Ze dachten dus tot de 8ste maand dat ik een tweeling was.

Gr Eef
 
Terug
Bovenaan