hartje baby slaat over

hoi dames..

dit is ondertussen al de 1000e keer dat ik dit typ aangezien die site echt vet irritant doet

toen ik gisteren en net naar het hartje van de baby ging luisteren (heb een doptone) sloeg het hatje een antal keren per minuut over.
ik heb meteen met de vk gebeld en ze zei dat het wel vaker voor kwam in deze periode van de zwangerschap.
heb er ook wat over opgezocht op internet en het komt inderdaad wel vaker voor maar is hier toevallig iemand die hier persoonlijke ervaring mee heeft?
als het morgenavond nog zo is moet ik maandag ochtend direct even langs komen bij de vk..
vind het best eng!!!

liefs antoinet, 27 weken zwanger

Hoi Antoinette1986,
Ik kan helaas spreken uit ervaring.
ik ben nu 22 weken zwanger van nummertje 3, maar weet de stressige weken me nog als de dag van gisteren te herinneren van nummertje 2....
Tijdens die zwangerschap viel met regelmaat het hartje weg, zomaar, echt een seconde of 6.(Klinkt niet ruig, maar is best lang).Telkens werd mij verteld dat het te maken had met de ´onrijpheid ´ van het hartje.Ik werd extra goed in de gaten gehouden.Wel werd me verteld dat na zo ´n week of 33 het niet vaak meer mocht voorkomen, wel dus nog bij mij.En ben dan ook tot 2 keer toe vlak na een standaard bezoekje aan de verloskundige naar het ziekenhuis doorverwezen voor een flinke screening in het ziekenhuis.Kreeg toen een uur lang een hartfilmpje, met zo ´n band om m ´n buik, alleen trapte dochter-lief die er telkens af...
Dan bleek het hartje tijdens dat uur weer helemaal goed te lopen.
Enfin, conclusie is dus dat ik vanaf week 20 een wegvallend hartje heb gehad, vanaf week 33 ging ik met regelmaat ervoor naar het ziekenhuis, maar echt schokkende dingen kreeg ik niet te horen.Mij werd verteld dat na de geboorte het hartje waarschijnlijk voor zo ´n 90 % bij zou draaien en de laatste 10 % binnen 3 maanden.
Ik had wel hierdoor een medische indicatie gekregen en moest per se in het ziekenhuis bevallen, zodat er eventueel acuut een kinderarts bij kon zijn.
Puntje bij paaltje, om 06:50 uur ´s morgens bevallen, dus buiten kantoortijden zeg maar, dus geen kinderarts gezien hoor, die kwam pas om 09:15 uur aanzetten voor een volgend hartfilmpje.
Gelukkig deed haar hartje het meteen goed, precies die 90 % waar ze het over hadden.Moesten wel na 3 dagen na haar geboorte voor een uitgebreide screening van haar hart naar het VU in Amsterdam (we woonden toen in Weesp).Alles bleek goed en volledig gegroeid  en moesten na 3 maanden nog 1 keer  terug naar het VU voor de laatste ´check-up ´.Toen  liep hij íe als een trein.
Dus wat wij telkens de horen kregen was dat het met de onrijpheid van het hartje te maken had, en dat het na de geboorte vaak helemaal over gaat.
En inmiddels is ons meisje 3 jaar oud en flink actief!!Denk soms, meisje denk aan je hart ha ha!!!
Veel succes met je zwangerschap verders, enne laat je niet gek maken hoor, vaak is er wel een goede reden voor te vinden, beter 1 keer teveel bellen naar verloskundige dan 1 keer te weinig.
Groetjes Roos.

Hoi Roos

Wat een verhaal zeg.. maar het klinkt me bekend in de oren.

Ben vanochtendbij de vk geweest en die heeft me doorgestuud naar het ziekenhuis. M'n vriend kon niet mee want die zat op zijn werk en kon daar echt niet weg, helaas :( dus ben in mn eentje geweest, vreselijk!
Heb aan de apparatuur gelegen en iedereen hoorde het ook,alleen op papier was niets te zien.
Toen echo gemaakt, en daar was het ook wel op te zien, het slaat af en toe over. Het hartje zag er zo verder op zich goed uit, moet maandag op de echopolie een uitgebreide echo van het hartje en dan word ik een paar weken door de gyn in de gaten gehouden. Als er niets ernstigs is en het vanzelf weer over gaat mag ik terug naar de vk, maar als het nog wekenlang aanhoud zal ik verder onder controle van gyn moeten en dus ook in het ziekenhuis bevallen (waar ik geen fan van ben maar goed, wat moet dat moet)
ik wacht weer rustig af... (ooooohh en geduld hebben is al niet mn beste eigenschap!!!!! :S)

Bedankt voor je reactie! :)

Groetjes Antoinet, 27 weken en 2 dagen vandaag.

p.s we wilden niet weten wat het geslacht was maar vandaag heb ik het gezien!!!!! wet natuurlijk niet of ik het goed heb gezien, maar als dat wel zo is dan klopte mn vermoeden al die tijd ook nog hahaha.. leuk zeg..

Sorry hoor, maar daarom heb ik dus nooit een doptone aangeschaft.
Zoiets vind ik gewoon voor de verloskundige of arts en niet voor de moeder in spe.
Want hoewel het natuurlijk erg leuk kan zijn zo'n doptone, kun je ook allerlei dingen horen die je zelf in eerste instantie niet had gehoord als je zo'n ding niet had gehad.
En had je je ook niet zo'n enorme zorgen hoeven te maken, want als ze dit hadden gemerkt bij een verloskundige dan hadden ze al een hoop zorg kunnen wegnemen.

Veel sterkte!!
En je zult vast zien dat inderdaad met de geboorte (als je kind zo rond de 40 wkn is) het probleem vast (bijna) over is.

Liefs Renata.

Hallo,

Ik ben inmiddels al bevallen van een zoontje, en ik wil graag even reageren.

Bij 27 weken zwangerschap werd  een 'afwijking' (groot woord)  in het hartje geconstateerd  door de verloskundige. Het hartje viel soms weg, of het had juist een overslag. Die zelfde week kon ik terecht bij de gyneacoloog voor een echo. Daarop was wederom een overslag in het hartje te horen/zien. Ik schrok ervan omdat ik zelf dacht dat het puur toeval was. De gyneacoloog vertelde me dat dit regelmatig voorkomt bij zwangeren rond de 27 weken. Maar, dit was niet helemaal geruststellend voor mij. Vervolgens moest ik iedere week de hartslag laten controleren bij de verloskundige. Indien er weer een overslag te horen was, moest ik direct terug naar het ziekenhuis. Indien er geen overslag te horen was, mocht ik met 36 weken terugkomen. Mocht er weer een overslag te horen zijn, dan moest ik in het ziekenhuis gaan bevallen en zou ons kindje 24 uur naar de kinderafdeling moeten, ter observatie.

Tijdens mijn zwangerschap is er verder geen niets vreemds meer gehoord. Met 36 weken heb ik nog een echo gehad en ook daar was alles in orde. Ik mocht dus thuis bevallen. Tijdens de bevalling heeft de verloskundige extra gecontroleerd op de hartslag, maar op dat moment heb ik me geen moment zorgen gemaakt. Ook niet toen de hartslag even wegviel. Mijn gevoel zei dat het goed was. En dat was ook zo.

Onze zoon is hartstikke gezond en ook zijn hartje is in orde.

Maak je niet teveel zorgen en wacht het rustig af! Laat anders voor de zekerheid het hartje een keer extra controleren door de verloskundige!

Groetjes,
Lieke

even voor de duidelijkheid rommeldebom, ik heb die doptone ook niet aangeschaft om
op zoek te gaan naar iets dat niet klopt.ik heb een tweeling verloren
in januari en maakte me deze zwangerschap zo ongerust of het al dan
niet goed zal gaan, of het hartje het zou volhouden, dat ik na tip van
VK zo'n ding heb gekocht. ze vertelde me dat zo'n ding veel vrouwen
geruststeld. ik heb meteen gezegd dat dat ding is voor de lol. niet om
paniek te zaaien.

donderdag was ik nog bij vk en toen was er niets aan de hand, toen ik
vrijdag toevallig luisterde hoorde ik wel die overslag. heb zaterdag
nog een keer geluisterd om te horen of het weg was maar het was er toen
nog. gisteren niet geluisterd, omdat ik mezelf niet gek wou maken maar
vanochtend moest ik wel weer want als het er nog was moest ik op
conrole bij vk.

de vk en de gyn waarnaar ik door werd gestuurd zeiden dat het goed was
dat ik het had gehoord. het is niet altijd direct iets ernstigs, maar
het kan wel ernstig zijn en dan ben ik blij dat ik er achter ben
gekomen via mijn doptone en het direct heb kunnen laten controleren.
beter 100 x te vaak als 1 x te weinig toch.

Terug
Bovenaan