Hartje gestopt met kloppen, nu in afwachting miskraam

Hoi allemaal,
Ik heb een goed kloppend hartje en goede groei gezien met 7 weken en toen ik voor de termijnecho ging zag ik een dood kindje zonder hartslag. Het is gestopt met groeien na 8.5 week. De miskraam moet nog op gang komen, ik hoop natuurlijk en anders neem ik over 1 a 2 weken de pillen in..Ik voel mij erg verdrietig en ben veel aan het lezen online.

Het lijkt alsof bijna iedereen die dit meemaakt (gemiste miskraam) het nog een keer meemaakt.. ik ben ook al 35 jaar en het zou mijn eerste kindje zijn. Zijn er ook mensen die daarna wel succesvol zwanger zijn geraakt en gebleven? Hoe ging je met de angst om?

Het ging al niet erg goed met me voor deze zwangerschap en ik voel mij echt niet in staat om te werken. Hebben jullie je in een soortgelijke situatie in afwachting van de miskraam ziekgemeld en hoe werd hier op gereageerd?

Bedankt alvast.
Ik hoop het snel een plekje te kunnen geven. De kans leek zo klein na een kloppend hartje maar ik lees dat het toch wel vaak voorkomt.

Ik weet in ieder geval van 1 iemand die later nog een gezonde zoon heeft gekregen.
Na bij een eerdere zwangerschap ergens halverwege te horen te hebben gekregen dat de baby dood in haar buik zat. Dat was best naar, want haar buik was natuurlijk wel bol van de zwangerschap. Maar uiteindelijk dus later wel een gezonde jongen.

En ik ken nog iemand bij wie na 7 miskramen, de achtste zwangerschap eindelijk wel succesvol was.

Ach meis wat verdrietig. Ik heb zelf een biochemische zwangerschap gehad en daarna twee voldragen zwangerschappen gehad. Ik ken genoeg vrouwen die na een miskraam uiteindelijk wel zwangerschappen hebben voldragen. Maar aan al die succesverhalen heb je nu niets. Jij zit nu met je verdriet. Als jij niet in staat bent om te werken, meld je dan ziek. Je hoeft je werkgever niet te vertellen waarom jij je ziek meldt en je werkgever mag er ook niet naar vragen. Heel veel sterkte.

Ik heb 2x een miskraam meegemaakt en inmiddels ook twee gezonde kinderen. Bij mij was er eerst een miskraam, daarna een goede zwangerschap, daarna weer een miskraam en daarna weer een goede zwangerschap. De eerste keer vond ik de miskraam het spannendste en heb ik mij een week of 2 ziek gemeld. Dat was bij een kleine werkgever en die vond dat prima. Gewoon ziek melden. Je hebt echt een goede reden. Wat betreft de angst bij de zwangerschappen die is er gewoon altijd. Het hoort erbij. Wie nieuw leven creëert kan het ook altijd verliezen. Omarm het kwetsbare en het gevoel. Luister naar jezelf en verwen jezelf :)

Terug
Bovenaan