hartje horen bij verloskundige

Hoi meiden,

Ik ben vandaag met 12 + 1 week naar de verloskundige geweest en we zouden proberen om het hartje te luisteren.
Echter dit is niet gelukt. Volgens de verloskundige was het niet erg omdat ik twee dagen geleden een echo gehad heb, inmiddels de derde, en die was helemaal goed.
Maar met de echo was de beeb uitwendig ook niet goed te zien inwendig wel, hij zit dus een beetje verstopt laat maar zeggen.
Ik moet dus over 2 weken terugkomen om dan weer te luisteren. Ik vond dit erg lang maar volgens de verloskundige is het mogelijk omdat de beeb "verstopt" zit het volgende week ook nog niet te horen is.

Wie heeft hier ook ervaring mee? Ben nu ondanks de echo wel een mini beetje ongerust.

Groetjes Jessy

Hoi,
Ik herken dit zeker. Ik ben nu zwanger van de derde en deze eigenwijze meid liet zich zelfs tot ruim 16 weken heel slecht beluisteren.
Een keer duurde het zo lang, dat de verloskundige voorstelde om een echo te laten  maken.... maar toen ineens was het hartje daar, pffff. Ook nu ik 32 weken zwanger ben is het vaak nog zoeken, en dit herken ik helemaal niet van mijn twee vorige zwangerschappen. Nu heb ik wel een placenta die aan de voorkant ligt, misschien heeft dat er iets mee te maken??
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het je onzeker maakt, had ik ook. Het horen van het hartje voelt toch als een geruststelling, zeker nu je je kindje nog niet kan voelen.
Succes! Ik zou gewoon vragen of je niet heel snel nog een keer mag komen, omdat je je onzeker voelt. Ik weet zeker dat dit   mag!
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

Ik denk dat de verloskundige het toch zal afraden om heel snel nog een keer te doen. Als het hartje dan weer niet te horen is zit je nog meer in onzekerheid. Ik denk dat ze daarom twee weken later heeft voorgesteld, dan is de kans al een heel stuk groter.

Bij mij was het de eerste keer ook lastig, omdat mijn placenta tegen de buikwand ligt. Maar twee weken later was het inderdaad al een stuk makkelijker en duidelijker.

Maak je niet teveel zorgen. Je hebt inderdaad net een echo gehad en je bent door de engste weken al heen. Weet je, het blijft altijd spannend, tijdens de hele zwangerschap. Het liefst zou je de hele dag via een luikje in je buik kijken of alles wel goed gaat. Binnenkort kun je je kindje voelen schoppen, dat geeft al weer wat extra rust.

Groetjes, Marisa

hoi,

bij mij   was het hartje met 14 weken ook niet te horen , waarschijnlijk door voorliggende   placenta, maar ik kreeg gelijk een extra echo om zeker te weten dat het nog goed zat.
Nu heb jij natuurlijk vlak ervoor nog een echo gehad, maar als je er erg ongerust over bent zou ik zeker de verloskundige bellen omdat je geruststelling wilt hebben.

succes

groetjes moeke  

Hoi,

Ht is helemaal nog geen ramp als je het hartje nog niet kunt horen bij 12 weken. Dat was volgens mij ook wel erg vroeg geweest.
Ik hoorde het hartje ook pas voor het eerst met 17 weken ongeveer. Door voorliggende placenta.
Ik hoop voor je dat je het over 2 weken wel kunt horen, want het is wel erg mooi hoor! Maar er is natuurlijk altijd een kans dat het niet lukt. Zolang de echo's goed zijn....

Groetjes Marissa

Hallo,

Ik weet niet of het persé aan een voorliggende placenta ligt hoor, want ik had bij de vorige zwangerschap ook een voorliggende placenta en het hartje konden we altijd horen en was ook snel te vinden. Ik kon wel ons kindje toen pas heel laat voelen, alleen op het eind weleens schopjes enzo gevoeld. Nu heb ik geen voorliggende placenta, maar ook nu voel ik de baby bijna niet. Kan nog komen hoor. Ik hoop het wel dit keer! Een vriendin van mij is net ietsje  verder in de zwangerschap en voelt al wekenlang heel veel. Ik denk dat het echt heel erg per kind verschild. Hartje horen we wel altijd (ben bijna 23 weken). Het is prettig zo'n geruststelling en leuk natuurlijk om het hartje te horen steeds, maar je moet toch proberen je niet teveel zorgen te maken.

Groeten, Sara

Ook bij mij is het moeilijk luisteren, maar dit heeft een heel andere reden! Ik ben nu 33 weken zwanger van de eerste!
De reden dat ze bij mij moeite hebben om het hartje te luisteren is dat de kleine steeds het luisterapparaat wegduwt met de handjes! Of er wordt heel hard tegen het apparaat geschopt!

Ik denk overigens dat je je geen zorgen hoeft te maken, aangezien de vk zegt dat het met de echo allemaal goed was en je mag ervan uit gaan dat ze je geen valse hoop zal geven!
Mocht je volgende keer een echo krijgen, kan je vragen of ze met het apparaat waarmee de echo gemaakt wordt kunnen luisteren, want als het goed is is dat ook mogelijk!

Sterkte en geniet vooral van je zwangerschap!

Liefs
Sas

Heel herkenbaar deze verhalen!! Wat ben ik daar blij mee!
Ik ben vandaag 13 weken en gister bij de vk was t hartje ook niet te vinden. Spaans benauwd kreeg ik t. 2 dagen daarvoor had ik ook nog een superecho gehad en dan nu geen hartje??
Met spoed werd er een vk opgepiept om een echo te maken en daar lag onze eigenwijze stinkerd te slapen.... met kloppend hart. En idd een placenta die aan de voorkant ligt
Ik denk dat dit ermee te maken heeft zeker als ik de andere verhalen zo lees
Bij mijn zoon lag die aan de achterkant en hadden ze met 11 wkn al een hartje bij de vk

Terug
Bovenaan