Hartje klopt heel zwak

Hi allemaal,

Afgelopen maandag ben ik bij de verloskundige geweest voor de eerste echo. Helaas bleek het hartje niet te kloppen en leek het erop dat het vruchtje bij 6 weken gestopt was met groeien.

Vanmorgen ben ik bij de gynaecoloog geweest voor een 2e echo en om de vervolgstappen te bespreken. Wat bleek nou, toch een zwakke hartslag! Het vruchtje is te klein voor 8 weken, hartslag te zwak maar het was tenminste iets en ook totaal iets waar ik mij niet op had voorbereid.

Nu ga ik volgende week vrijdag weer voor een echo en mocht het dan nog niet goed zijn dan zal ik het helaas moeten afbreken.

Ik vind het allemaal heel spannend. Vanmorgen ging ik ook met lood in mijn schoenen naar de gynaecoloog met het idee dat ik met pillen naar huis zou gaan. Alles wijst erop dat het niet goed zal gaan, maar ergens heb ik toch een klein beetje hoop.

Hebben jullie dit weleens meegemaakt? En hoe is dit afgelopen?

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes,
Fleur
 
Jeetje wat een onzekerheid.
Misschien een late innesteling geweest en dat je misschien minder ver bent dan je dacht ?
Dat vorige week er nog geen hartje klopte en nu misschien een beginnende hartslag ?
Hopelijk volgende week een goede echo ?
 
Bedankt voor jullie reactie!
De gynaecoloog heeft het niet over een late innesteling gehad. Eigenlijk was ze heel resoluut dat het te klein en te zwak was, maar voor mijn gevoel wilde ze het nog wel een weekje aankijken. Meer omdat ze denk ik zag dat ik het er moeilijk mee had dat het ondanks de zwakke hartslag er toch een hartslag was. 
Het gaat een spannende week worden.
 
Hoeveel bpm was de hartslag?
ik heb dit meegemaakt. 1,5w groeiachterstand en te traag kloppend hartje (bij de tweede echo nog maar 67bpm). Dit werd een miskraam, de artsen waren ook duidelijk dat er vrijwel geen kans is. Ik hoop dat het voor jou anders afloopt maar ik wil je ook geen valse hoop geven ?.
ik heb studies opgezocht na mijn tweede echo en onder 90 bpm is er vrijwel geen kans dat het goed komt. Onder 70 helemaal niet zelfs. 
 
Terug
Bovenaan