Hartje klopte en dan weer niet

Hallo,

Vandaag ben ik bij de verloskundige geweest voor mijn eerste echo. Ik zou 7.5 weken moeten zijn. Na lang zoeken konden we de baby vinden alleen het was een stuk kleiner dan verwacht. Eerder 5/6 weken. Het hartje klopte dus ik was blij maar tot ons grote verbazing stopte het en toen oppeens begon het weer met kloppen. De verloskundige zei dat het echt 2 kanten op kan gaan en dat ik rekening moet houden met een aankomende miskraam. Ik heb gelzen dat in week 6 de hartje nog heel raar kan doen en vanaf week 7 pas regelmatig klopt. Ergens hoop ik dat ik het gewoon 6 weken is alleen mijn eerste dag van mijn laatste periode was 30 september. En rond 13 oktober moet het gebeurd zijn dus ik neem aan dat 6 weken niet kan. Wie heeft dit eerder mee gemaakt en hoe is het afgelopen?

Hey, ik heb niet hetzelfde meegemaakt met het hartje en wil je natuurlijk ook geen valse hoop geven. Maar bij mij liep de zwangerschap ook “vertraging” op van +/- 1 tot 1,5 week. Voor zover ik weet komt dit best vaak voor.
Mijn cyclus is namelijk altijd 100% stabiel geweest, weet zeker dus hoe ver ik moest zijn maar bleek bij 1e echo plots minder ver te zijn en was er nog helemaal geen hartje te zien. Komt waarschijnlijk doordat het langer duurde voor de innesteling plaatsvondt ondanks dat hij al wel bevrucht was. 

Zal voor je duimen dat dit bij jou ook het geval is!

Ook ik heb zojuist een echo gehad met 6 weken en 2 dagen (zoals het er nu naar uit ziet. Ivm pco is het nog enigszins onduidelijk wanneer ik bevrucht zou zijn en hoe ver ik nu ben)
het hartje klopte ook hier trager dan de norm. De gynaecoloog zei dat dat kan horen bij het stadium waarin ik (en jij dus ook) zit. Maar dat het inderdaad ook een voorteken kan zijn dat het niet goed zit. 
Zo naar die onzekerheid. Ik heb nu over 2 weken weer een echo en hoop met alles wat ik heb dat het dan goed is. 

Ooo meiden! Heb hetzelfde meegemaakt! Ik wist echt wamneer ik mijn eisprong was, maar bij de echo toch een hele week teruggeplaatst! Ook hier was het hartje te traag, maar zou dus kunnen als ik dus een week korter zwanger was. Moest ook 2 lange weken wachten, nu 22 wk zwanger. Ook mij werd gezegd dat ik rekening moest houfen met een miskraam. Ze had ook genoteerd :  onregelmatige hartslag, twijfeligachtige zwangerschap. 

Dat is goed nieuws voor jou gelukkig. En biedt enigszins hoop maar je maakt jezelf gewoon zo snel gek door de onzekerheid. Wil nu eigenlijk gewoon elke dag een echo haha  
Die twee weken gaan waarschijnlijk enorm lang duren. 

Terug
Bovenaan