hartje luisteren

<p>hallooo</p><p>ik ben morge precies 10 weken zwanger.</p><p>nu hebben ze vandaag geprobeert om met zun allen te luisteren na het hartje.</p><p>maar helaas geen hartje gehoord... ze zei wel dat me baarmoeder erg goed groeide en dat ze ik me geen zorgen hoefde te maken.</p><p>maar stiekum doe ik dat toch wel vanwege dat we geen hartje hebben gehoord rond deze periode... normaal kun je het hartje toch al horen? </p><p>of is het toch nog iets te vroeg?</p><p> </p>

Kan nog te vroeg zijn hoor. Bij mij lieten ze het in het begin niet eens horen. Is schijnbaar niet goed  als je nog niet zover  bent bij een echo dan
En met zn doppler kan het zijn  dat die net verkeerd ligt .
Dus geen zorgen hoor. Volgende keer ligt die misschien wel goed.   En als je je toch  zorgen maakt. Ik mag altijd bellen en langskomen om naar het hartje te  luisteren. Misschien bij jou ook wel   en kunne ze hem wel vinden  ?

Mijn verloskundige zei juist dat ze het nog niet ging proberen omdat ik me misschien zorgen ging maken als het nog niet lukte.
Ik heb wel het hartje zien kloppen op de echo

Wij hebben het hartje pas met 19 weken gehoord. De eerste echo lieten ze het zeker niet horen omdat het vaker niet lukt. Geeft dan onzekerheid bij de aanstaande ouders. We zagen wel een kloppend hartje op de monitor. 

Dit was ook bij mij wat crazy zei. Voor mij was dit 2 jaar geleden en nu weer zwanger 5 weken. Ik moet me nog aanmelden bij vk.  Maar bij mn eerste kreeg ik ook geen hartje te horen.  Zag gelukkig wel een klein ukkie in de buik en bewegend hartje was voor mij voldoende dus maak zeker geen zorgen 1e trimester hoor je het niet vaak 

Zien lukt wel meteen op een echo, luisteren pas later, maar ik vind het wel gek dat je het niet hebt gezien of gehoord en dat je nu eigenlijk aangeeft dat je niet weet of het hartje wel werkt.. sorry maar das wel gek. Daar staat tegenover dat, als er iets mis was geweest, ze dat wel zou hebben verteld toch? Wel rot dat jij met vragen achterblijft nu..

Ik heb het hartje pas met 21 weken voor het eerst gehoord. Voor die tijd alleen gezien op de echo. Luisteren doen ze bij mijn verloskundige pas na 20 weken. 

Hoi.
Er is mij door mijn verloskundige verteld dat alle Nederlandse verloskundigen voor 14 weken het hartje niet mogen laten horen, omdat ze niet weten of de tonen die ze naar binnen sturen schadelijk zijn voor de foetus. Idd je ziet wel een knipperlichtje op de echo, maar de golven voor geluid sturen ze dus niet naar binnen.
Maak je niet te veel ongerust.
Succes!
Liefs, Maaike 

Terug
Bovenaan