hartje niet altijd gelijk te horen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben nu 16.5 week zwanger (2e kind). Bij mijn laatste controle kon de vk het hartje niet gelijk vinden. Uiteindelijk hoorde we het wel maar toch vind ik dit raar . Of is dit normaal bij een zwangerschap onder de 20 weken??? Ik voel het goed bewegen dus daar ben ik niet ongerust om.

Gr. Jeannette

Hoi,

Volgens mij is dat niet vreemd. Je baarmoeder ligt nog wat naar achter en dan is het even zoeken. Je kindje is ook nog heel erg klein en ze moeten dus er best dichtbij zitten wil je de hartslag horen.
Mij viel het ook altijd zo op dat ze best flink op je buik moeten duwen met dat ding.

Groetjes

Hoi Jeanette,

Onlangs heb ik geleerd dat het helemaal niet vreemd is als ze het hartje niet gelijk kunnen horen of niet gelijk kunnen vinden. Ik heb toevallig van de week ook voor het eerst het hartje gehoord en het duurde ook even voordat ze het gevonden hadden.
Aan mij is toen uitgelegd dat dat waarschijnlijk komt omdat je kindje achter het schaambot "verstopt" zit.

gefeliciteerd met je zwangerschap!!

groetjes Sheena

hoi

Ik ben in april bevallen en wij hoorde het hartje ook met moeite.De voedvrouw moest altijd even zoeken.De kleine was soms op een plek waar je even moeten zoeken naar het hartje.
groetjes bauwina

Terug
Bovenaan