Hartje slaat over

Hallo,

Toen ik de vorige keer bij de verloskundige was en we gingen naar het hartje luisteren, toen sloeg het hartje een aantal keer over.
Ze heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo van het hartje.
Het hartje zag er gelukkig goed uit, het was niks ernstigs, maar ik was wel geschrokken.
Vandaag bij de verloskundige sloeg het hartje weer een aantal keer over. Ze zeggen ook wel dat het hartje onrijp is, maar ik ben al 38 weken zwanger.

Wie heeft dit ook meegemaakt?

Ondanks dat het hartje er op de echo goed uitzag,  ben ik toch nog niet gerust!

Ien (38 weken zwanger)

hallo,

wat een herkenbaar verhaal. bij ons hebben ze met de 20 weken echo een onregelmatige hartslag ontdekt! 2 dagen later bij de vk sloeg het van alles over, volgende dag zaten we al in het ziekenhuis bij de gyneoloog! niks om zorgen over te maken werd ons weer verteld! het was namelijk onrijpheid van het hartje! 4 weken later bij de vk sloeg het weer van alles over en erger dan de vorige keer! ik was er kapot van! ben toen weer door gestuurd naar het ziekenhuis alleen dit keer naar Zwolle! uitgebreide echo gehad.geen afwijkingen aan het hart gevonden maar aan de hartslag van de uk! zoals de gyneoloog het omschreef  als hartritme stoornissen die zich als de groei en de bewegingen van de kleine goed bleven zich positief zouden ontwikkelen! ben nu volledig onder controle van het ziekenhuis! sterker nog ik moet  nu in het ziekenhuis bevallen en  ook nog in zwolle! zoals wij ons hebben laten vertellen is dit nodig zodat  als er complicaties zijn ze er direct boven op zitten! dit komt in de meeste gevallen niet veel  voor! meestal herstelt de hartslag zich met de geboorte of later als nog in de zwangerschap!  moet nu elke 2 weken heen voor controle en ctg-scan en moet zeggen dat het de afgelopen 2 keer al aardig verbeterd was! moeten morgen weer heen en ben erg benieuwd hoe het er dan voor staat! maak je er niet te druk over, heb vertrouwen in je vk! ik weet dat dit moeilijk is, door onze eigen ervaring nu! ze weten echt wel wat ze doen! veel succes met de laatste loodjes!

groetjes,

goudzoekster
33wk en 5 dg

Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar ik wil je wel even heel veel sterkte wensen. Wij hebben wel een aantal kleine complicaties meegemaakt die vanzelf zijn weggegaan, maar toch schrik je je elke keer weer te pletter. Ook al weet je dat het niet ernstig is. Je hoort toch het liefste dat alles perfect is.

Maar heb inderdaad vertrouwen in je vk (en event. het ziekenhuis). Als het enstig was lieten ze je echt niet zomaar naar huis gaan.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan