Hartje slaat over!

Hallo Dames,

Gister bij de vk geweest omdat ik erge buikkrampen had.De vk wilde toch even het hartje luisteren en kwam er toen achter dat het na 6 slagen 1 x oversloeg.
Hij zegt dat ik me niet direct zorgen moet maken en als ik de 23e weer op controle moet komen het waarnschijnlijk weer normaal is.Omdat hij dit wel eens vaker heeft meegemaakt.
maar toch het blijft wel door je hoofd spoken.
Meer dames met deze ervaring?
Mocht het de 23e niet goed zijn dan word ik doorgestuurd naar het ziekenhuis.

Groetjes

Oei dat klinkt niet al te best. Hoop voor je dat de 23e alles beter is. En probeer je niet teveel zorgen te maken. Als hun zeggen dat het wel eens vaker voorkomt. (ik weet het, is makkelijker gezegd dan gedaan)
maar stress is voor de kleine ook niet goed. Sterkte!

Vrienden van ons hebben het ook gehad in de laatste weken van hun zwangerschap. Zij werden toen doorgestuurd naar het zh en bleven daar onder controle. Het kindje is inmiddels geboren en het hartje slaat nog wel over, maar al veel minder dan eerst. Wel moeten ze nog een keer terug naar de kinderarts, maar waarschijnlijk groeit het kindje er over heen. Het komt inderdaad vaker voor, maar schrikken doe je altijd.

Ik breek even in. Ik ben op 28-2 bevallen van onze dochter.

Toen ik 30 weken zwanger was had ik hetzelfde als jij nu. Mijn vk hoorde ook een overslag in de harttonen van onze dame. Ik moest de volgende dag naar de gyn voor een ctg en echo. Daar zagen/hoorden ze het ook. 2 dagen later kreeg ik een uitgebreide echo en werd het hartje goed bekeken. Na 600 hartslagen had ze geen enkele overslag meer!! Volgens de gyn was het een groei kwestie. De aderen rond het hartje zijn in deze periode bezig om te groeien en daar kan dan een tijdelijke overslag van komen. 60% van de gevallen word niet ontdekt zei de gyn. Als ik een paar dagen later de controle had gehad was het waarschijnlijk niet eens gehoord.

De gyn zei dat als er een overslag is bij elke 7 hartslagen dan moet je in het zkh bevallen en moet de kleine daarna naar de kinderarts voor extra controle/onderzoek.

Ik hoop dat bij de volgende controle alles weer goed is! De kans is iig groot!

Succes!
Liefs ciomama

Hoi Hoi
Ik heb afgelopen maandag een pretecho gehad en toen klonk het hartje gelukkig weer normaal.Er werd me wel verteld dat het best nog een keer kon gebeuren en dat dat vrij normaal was.
Dus ik ben weer rustig gelukkig :)

Terug
Bovenaan