Hartje thuis luisteren

Voor degene die een doppler thuis hebben, hoe vaak luisteren jullie per week naar het hartje van het kindje? Kan het kwaad om dat te vaak te doen?

Kan geen kwaad. Niet schadelijk voor de baby. Als het jouw rust geeft kan het gewoon iedere dag een keer.

In het begin toen ik de kleine nog niet voelde dagelijks 1 keertje en dan maar heel even. Nu voel ik de kleine dus dan alleen als ik der minder heb gevoelt die dag.
Lekker doen waar jij je fijn bij voelt hoor ?

Ik zou t niet doen. Als je t hartje wil horen geef aan bij je vermoskundige dan mag je misschien vaker komen heb ik ook gedaan. De reden waarom ze afraden is omdat je niet weet waar je moet zoeken en vaak je eigen hartslag te pakken heb ipv baby. En het maakt je juist nog onzekeder als je hem even niet kan vinden. Laat het aan de proffesionals over

[quote quote=10607634]Ik zou t niet doen. Als je t hartje wil horen geef aan bij je vermoskundige dan mag je misschien vaker komen heb ik ook gedaan. De reden waarom ze afraden is omdat je niet weet waar je moet zoeken en vaak je eigen hartslag te pakken heb ipv baby. En het maakt je juist nog onzekeder als je hem even niet kan vinden. Laat het aan de proffesionals over[/quote]
Het verschil is duidelijk hoorbaar, hartslag van baby gaat sneller. Wat wel zo is, dat een profesional getraind is op afwijkingen te luisteren. Bij wijfel kan je daar altijd alsnog naar toe gaan. Uit medisch oogpunt inderdaad niet zelf doen. Voor je eigen gemoedsrust en plezier, gewoon doen!

Vind ik dus niet want je heb geen idee wat je aan het doen bent en als je t te vaak doet kan het wel schadelijk zijn

Terug
Bovenaan