Hartje van baby niet af

Hallo allemaal,

Nu bijna 38 weken zwanger en nooit geen problemen gehad tijdens de zwangerschap. Kindje altijd super gezond geweest en nu tijdens een controle van de VK hebben ze gemerkt dat het hartje van mijn kindje meer dan 10x per minuut overslaat. Al meerdere keren in het ziekenhuis geweest maar de overslag gaat niet weg. Het hartje is nu plotseling dus “niet af”.
Hebben meer mensen dit ervaren?

Liefs Linde
 
Hoi,

Wat een onzekerheid zo tegen het einde hè. Ik weet er helaas alles van. Met 36 weken toevallig aan de CTG en bij ons was dat ook het geval. Ze noemde het onrijpheid, maar dit zag je niet vaak bij dit termijn.
Helaas met 37 weken ingeleid vanwege een nierbekkenontsteking en werd na de geboorte meteen onderzocht. Ook hier was de onrijpheid (zo noem ik het maar even) nog te horen. De volgende dag kreeg hij een hartfilmpje en ook deze was niet goed. We kregen te horen dat wanneer wij als ouders geen afwijkingen aan het hart in de familie hadden we ons geen zorgen moesten maken. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk!

Na ongeveer 4 of 6 weken weer naar het hartje geluisterd en nu was deze zoals het zou moeten zijn!

Spannende tijden. En normaal gesproken gaat het hartje weer goed kloppen na geboorte.
Sterkte en geniet van je kleintje straks ?
 
Terug
Bovenaan