hartje

Dag allemaal,
Ik heb met 8 weken een afspraak bij de verloskundige. Kan je dan het hartje al horen? Ik heb nl. wat licht bloedverlies gehad in de 6e week en hoop dat alles nog goed is. Groetjes.
 
Hoi,

8 weken is denk ik nog te vroeg om het hartje met een doptone te horen.

Ik ben zelf met 10 weken geweest en toen kon ze het ook nog niet horen.

Als ze een echo maken dan kan je het hartje wel zien kloppen!

Succes en als het bij licht bloedverlies is gebleven moet je je niet al te druk maken hoor!!

Gr. Bieb.
 
Hoi,
Misschien lukt het wel... wij hebben bij 9 weken onze 1e afspraak bij de vk gehad, ook eerder dan normaal ivm bloedverlies in de 6e/7e week. En wij hebben die eerste keer het hartje gehoord!
De vk maakte een echo om te kijken of de zwangerschap nog in tact was; ik ben redelijk slank en daardoor hoefde het geen vaginale echo te worden (niet heel erg veel 'speklagen' die de echo in de weg zaten). Toen zagen we ons kindje voor het eerst en de vk wees een klein knipperend puntje aan: het hartje. Even later met het doptone-apparaat liet ze het ons horen. Heel onverwacht voor ons maar wel heel bijzonder. Dat was vlak voor onze zomervakantie, alweer een tijd geleden. Ik was nogal onzeker, dacht dat het allemaal niet goed zat -ik denk dat jij je nu net zo voelt...?
Dus: heel veel succes bij de verloskundige en hopelijk krijg je net zo'n mooi bericht als wij toen!!
Groetjes, Marielle (nu alweer 28 wk!)
 
Hoi Marielle,
Wat goed dat jij zo lief reageert op bovenstaand bericht. Wij net zwangeren kunnen inderdaad nogal onzeker zijn. Ik heb hier momenteel zelf ook in grote mate last van. Wij hebben met 6,5 een inwendige echo. Kunnen we dan het hartje zien kloppen?
lfs inge
 
Had met vijf weken een lichte bloeding en met 10 weken naar de vk geweest. Konden het hartje toen nog niet horen. Bij de echo met 11 wk. konden we het hartje heel mooi zien kloppen. Maar we konden het nog niet horen.
 
Terug
Bovenaan