Hoi Joyce,
Bij mij begon dit met 21 wk. Eerst alleen 's avonds, en gaandeweg de heledag een huppelend en heel hard bonzend hart.
Op advies van de verloskundige rond 25 wk een hele wk vrij genomen van werk, want het was echt niet te doen en heel angstig. Dit heeft veel goed gedaan. Daarna ben ik halve dagen gaan werken en toch wat meer op mijn tellen gaan passen.
Sindsdien gaat het goed, het is niet weg maar het is ook niet zo allesoverheersend aanwezig. Ik ben bij de gyn op controle geweest, deze zei dat het er echt bijhoort en echt geen schade aan het kindje kan veroorzaken of iets met de placenta te maken heeft. Dat had ik weer gelezen
Dus dat stelde me gerust. Ook doorgestuurd naar de cadioloog. Dez heeft een uitgebreid hartfilmpje gemaakt en een echo van het hart. Hij zag het wel terug, maar verder pompt het gewoon goed dus geen zorgen. Je hebt gewoon een huppelhart zei hij. Als de baby 6 mnd is moet ik nog een keer terugkomen.
Duss, beter geen zorgen. Als je niet benauwd bent, niet benauwd wordt bij inspanning etc dan hoef je je volgens mij geen zorgen te maken. Maar een rotgevoel is het wel hoor!
Groetjes, Marijne 32 wk.