hartkloppingen en onrustig.... = hogere bloeddruk?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik ben nu 3 maanden zwanger en heb sinds een week last van een soort hartkloppingen. Als ik in mijn nek voel naar mijn hartritme gaat het tekeer. Veel meer dan normaal. ook heb ik het dan ineens heel warm en ben erg onrustig. Zou het kunnen dat mijn bloeddruk hoger is? of is het een soort zwangerschapsopvlieger ofzo??

Ik hoor het graag van jullie!

Of je bloeddruk ook verhoogd is, kun je na laten meten bij huisarts of VK. Wat betreft"opvliegers" en hartkloppingen: door de hormonen kun je van die "fijne" opvliegers krijgen (ik heb het normaal niet zo snel warm, kroop graag tegen vriendlief aan in bed, maar heb daar nu na paar min al genoeg van: veel te warm!!)
En doordat je met zwangerschap forse toename van je hoeveelheid bloed hebt, allemaal in placenta, baarmoeder en je kindje, kun je last hebben van hartkloppingen. als je dit niet vertrouwt zou ik een keer overleggen met huisarts of VK of hartfilmpje ndoig is en/ of misschien 24-uursregistratie (komt veelal niets uit hoor ik van anderen)
Hopelijk verdwijnen je klachten snel!
Groetjes, Mira, 28wk zwanger van nr2

hoi hoi

Die hartkloppingen heb ik geen last van...
Wel heb ik ook last van de 'zwangerschapsopvliegers' af en toe sta ik echt met me kop in de vriezer is dan echt niet normaal meer, en het volgende moment heb ik t ijskoud hahahahahhaha   als ik trouwens op mijn buik lig ( wat ik niet weet of wel mag.... krijg ik het ook warmer, ik kan er niks aan doen ben een buikslaper, dus vanzelf kom ik als ik slaap op mijn buik terecht,

ik sluit me aan bij mamamira ik heb het in de eerste 4 mnd ook gehad en het is heel normaal als je het toch niet vertrouwd dan zou ik bij het volgende vk/gyn het aangeven fijne zs toegewenst

Hoi Hoi,

Ik had dat ook rond de drie maanden, hartkloppingen, zo erg dat ik 2 nachten niet geslapen heb.
Maar ik heb juist een lage bloeddruk dus denk dat het daar door komt en gewoon ?? hormonen.
Probeer vooral stress te vermijden daar word het dus alleen maar erger van.
Heb ook hartfilmpje gehad maar alles was goed.
Nu heb ik er eigenlijk geen last meer van
Wel snel buiten adem en dan bonkt mn hart ook vreselijk (net of ik een maraton gelopen heb in plaats van de trap op)
Maar ja mag ook wel ben nu 22 wk2dg dus word het ook een beetje zwaarder.
Dus, niet te veel zorgen maken hoor !!!

groetjes mama an

Terug
Bovenaan