hartkloppingen, wie herkent dit???

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik ben nu 29 weken zwanger en heb sinds onegeveer twee weken last van hartkloppingen en dan slaat hij ook vaak over, ik maak me een beetje erg zorgen..
Wie heeft dit ook???
Omdat ik weet dat ik de hartkloppingen heb, ga ik hier extra op letten waardoor het alleen maar erger wordt. Ik voel het soms echt heel hard kloppen en slaat over dat ik er hyperventilatie door krijg..

Hellpp!!

liefs minou

Hoi Minou,
Ik herken het heel erg goed. Ik had het in mijn eerste zwangerschap ook, nu ben ik 27 weken zwanger en heb het ook al weer een tijdje. In een heel oud boekje las ik dat die klachten vanzelf over gaan na een tijdje. Dat je gaat hyperventileren is trouwens ook heel normaal hoor, je schrikt je gewoon rot als je ineens je hart zo voelt kloppen. Voor de zekerheid zou ik wel bij de volgende controle bij de vk melde dat je hier last van hebt. Zij kan dan kijken en luisteren of alles in orde is en zij zal je beter gerust kunnen stellen dan ik.
sterkte ermee en probeer te genieten van je zwangerschap.
Patricia

Hoi,
Ik heb dat al meteen als ik zwanger ben..
Dus al in de eerste maand dat ik hartkloppingen krijg met bijv traplopen.
Is vervelend, maar je hart moet meer werk verrichetn, dus denk dat dat er ook mee te maken heeft.
Vraag het na als het je ongerust maakt.
Groet R

Hoi Minou,

Leuke naam trouwens mijn moeder noemde mij vroeger altijd zo. Ik ben momenteel 36 weken zwanger en heb ook al vanaf de zwangerschap (begin daarvan) last van hartkloppingen. Soms heb ik het echt in de keel en dan krijg ik bijna geen lucht. Inderdaad pompt je hart 2 x sneller vandaar. Wat wel positief hier aan is als je straks de kleine op je schouders hebt liggen hij of zij  zich heel prettig voelt vanwege je hartkloppingen.

Probeer je niet al teveel zorgen te maken en als je het niet vertrouwd bel je met de gyn. of de verloskundige.

Fijne zwangerschap toegewenst nog.

Groetjes Monique.

Terug
Bovenaan