Hartkloppingen

<p>Hoi allemaal, </p><p>mij ben 25 weken in verwachting van een tweeling. Vandaag tijdens het douchen kreeg ik enorme hartkloppingen. Ik heb mijn vriend geroepen die heeft mijn pols gemeten, 200x per minuut. Ziekenhuis gebeld, konden meteen komen. Aan de monitor, gelukkig gezakt naar 121. Ook bloedgeprikt op hartritmestoornissen/ hartinfarct. Hier kwam gelukkig niets uit! Komende week krijg ik nog een oproep voor een hartfilmpje. Maar vooral ben ik geschrokken en bang dat ik dat weer zo erg krijgt. Met de kindjes gelukkig alles goed! </p><p>Heeft iemand hier nog meer last van? Hartkloppingen? Dat je hartslag zo extreem is in rust. Hoe kunnen jullie dan rustig blijven? Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben! ?</p>

Ik heb dat ook zie dan ook mijn hele t shirt bewegen op elke hartslag. Ben er toen mee Na de dokter gegaan en die zij ja je krijgt meer bloed in je lichaam en aangezien het er 2 zijn lijkt het alsof je de marathon loopt.. 

Ben ook in verwachting van een tweeling :) 

Je hart moet een stuk harder werken dan normaal, hij moet geloof ik 40% meer bloed pompen. Ik ben nu 28 weken en krijg af en toe zo'n zenuwachtig gevoel, dat is dus mijn hart die eventjes wat harder moet pompen.

Hier hetzelfde. Ik ben 18 weken zwanger van een tweeling. Die hartkloppingen zijn eng, maar horen erbij nu we voor 3 moeten werken. Dat mijn hart zo snel klopt heb ik vooral als ik veel te veel he b gedaan. Ik heb vaker last van een extra slag of overslaan (zo voelt het). Ook in rust. Hoe spannend en eng het ook is, rustig gaan zitten en op je ademhaling letten. Succes! 

Dankjewel allemaal, fijn om te horen dat het er echt bij hoort. Ook al is het zó hoog en voeld het ontzettend eng! Hopen dat het gewoon niet al te vaak voorkomt want fijn is anders. Maar heel fijn om van jullie te horen!! ?

Ik heb het inderdaad vooral bij inspanning, maar ook als ik bijvoorbeeld gewoon 'te snel' uit bed stap. Ik heb het de laatste tijd ook best benauwd dus dat is niet altijd een prettige combi. Echt alsof je de trap op en af heb gerend soms terwijl je gewoon opstaat ?

Terug
Bovenaan