hartkloppingen

A

Anoniem

Guest
ik heb nu een aantal dagen last van hartkloppingen.
had hier vroeger bij stres of na een operatie (oor) ook last van, maar heb dit een lange tijd niet gehad, nu maak ik me natuurlijk weer een beetje druk waar dit mee te maken kan hebben. wie weet het? of ligt het weer aan mezelf en zit ik misschien weer te dobberen over de zwangerschap (ik vind de bevalling wel eng,maar heb niet het idee dat ik hier echt heel erg mee zit)
ook had ik vandaag ineens een ontzettend rood hoofd. (zag dr niet uit :oops: )
ik had een trui aan en was bezig en de kachel stond normaal aan. ik had niet het idee dat ik het heel erg warm had, maar toen ikmn tanden ging poetsen en in de spiegel keek schrok ik even.
zo rood is ie nog nooit geweest, zelfs vroeger met stappen, dansen en sporten niet.
is dit ook bekend bij iemand?

Het kan met je zwangerschap te maken hebben, omdat jou kindje natuurlijk ook eigen bloed krijgt, waardoor je ineens wat meer bloed dan anders bij je draagt. Waarschijnlijk komen daar de hartkloppingen van. Zolang je bloeddruk niet te hoog is en je je voor de rest goed voelt zou ik mij geen zorgen maken. Je kan altijd als je het niet vertrouwt je VK bellen en vragen of die zeker weet hoe dit verschijnsel komt. Ik zou zeggen geniet van je zwangerschap.

Hoi,

ik heb geen last van een rood hoofd   maar ik heb wel erg last gehad van hartkloppingen. Dit was zo ronde de 6/7de week van de zwangerschap. Ik ben in het weekend toen nog naar de huisarts geweest want ik dacht dat ik dood ging. Maar het bleek er dus bij te (kunnen) horen. Het bloedvolume neemt dan sterk toen en vandaar die kloppingen. Bij mijn   vorige twee zwangerschappen heb ik dit absoluut niet gehad en het volet heel angstig. Maar het is dus niets om je zorgen over te maken. Ik ben nu 22 weken zwanger en heel soms voel ik het nog even weer. Maar als  je weet dat het onschuldig is is het lang niet meer zo erg.

Succes en groetjes,
Froukje  

hoi hoi

Hartkloppingen kunnen ook een hormonen kwestie zijn. Tijdens mijn menstruatie had ik er erg last van en nu tijdens de zwangerschap ook. Hartkloppingen kunnen trouwens geen kwaad hoor.

liefs janine

Hallo,

Het kan inderdaad met het feit te maken hebben dat je meer bloed hebt. Hou in ieder geval in de gaten of je verder nog klachten krijgt, zoals niet aankomen of afvallen en of je gehaast en/of neerslachtig wordt. Als je een van die kenmerken hebt of je vertrouwd het toch niet helemaal ga dan langs je huisarts om bloed te laten prikken. Ik had namelijk bij mijn eerste door de zwangerschap een te snel werkende schildklier. Ik ben daardoor ook behoorlijk depressief geworden en ben na de bevalling nog ruim een jaar met behandeling bezig geweest, waarvoor ik best zware medicijnen moest slikken. Ik wil je niet bang maken, maar alert. Als je er op tijd bij bent ( mocht je zoiets hebben) dan valt de schade misschien nog wel mee. Dit geldt ook voor alle andere zwangere vrouwen!!! Hou alles goed in de gaten, wat die hormonen wel niet met je kunnen doen!!!

Groetjes Paula

ik heb t vandaag eens goed in de gaten gehouden en merk dat als ik op mijn werk ben er minder last van heb. (afleiding)
vroeger waren mijn hartkloppingen er vaak als ik stres heb. ik heb eens in de gaten gehouden hoe erg ik het nu vind die bevalling, maar ik denk dat het me toch meer bezig houdt dan ik dacht (en ik moet nog 10 weken) ik maak mezelf niet gek en zeg als het door mijn hoofd schiet. er zijn zoveel mensen die bevallen en dat soort troostende woorden, maar ik weet ook dat er iets fout kan gaan. net zoals auto rijden. wie zegt dat jij niet diegene bent die dat ongelukt krijgt of wie zegt dat jij niet net in dat vliegtuig zit die neergaat. nee natuurlijk gebeurd het niet vaak, maar ik kan mezelf niet voor de gek houden hiermee.
ik denk dat ik eerst maar eens ga proberen er veel over te praten, en mocht het aanhouden toch maar even langs de vk.
bedamkt voor de tips!

Terug
Bovenaan