Hartkloppingen

Hallo allen,

Effe een serieus probleem waarvan ik me afvraag of het wel helemaal normaal is in deze vorm. Ik heb al ruim 2,5 wk last van hartkloppingen in de avond. Overdag nergens last van.

Als ik rustig op de bank ga zitten wanneer onze zoon naar bad is begint mijn hart als een dolle te kloppen. Niet sneller, niet onregelmatig maar vooral heel hard. Alsof ik heel hard gerent heb en ineens stilsta. Dit duurt door tot ik in slaap val in bed en stopt gewoon niet. Eerst dacht ik nog dat het er gewoon bijhoort maar nu vind ik het echt niet lollig meer. Het is echt elke avond.

De vk zegt dat het erbij hoort vanwege 2l meer bloed, maar vind het wel vreemd dat het zo structureel is. Daarom ga ik maandag eens naar de huisarts om te overleggen. Probeer me niet te druk te maken maar het voelt toch best beangstigend.

Heeft iemand hier ervaring mee?

grt, Marijne 22 wk

Ik heb het ook, en helaas is het echt normaal. Bij mij is het vooral 's ochtends. Het heeft idd te maken met dat extra bloed en ook iets met de werking van de placenta (hoe en wat is me even ontschoten).

Maar als je het niet vertrouwd, gelijk heb je dat je naar de ha gaat!

Herkenbaar hoor. Het voelt idd wel vervelend. Als je echt twijfeld zou ik idd ff naar de huisarts gaan. Ik heb schildklierproblemen gehad en daar hoort ook een versnelde hartslag bij. Zoiets kun je zo uitsluiten dmv een bloedonderzoek. 's Avonds ben je moe en is het logisch dat je hart wat harder werkt. Probeer een beetje te ontspannen.
x Taraneh

ik heb het ook! vooral in de avond..het is blijkbaar volkomen normaal..het is zeker vervelend,maar probeer er rustig onder te blijven en denk gewoon ik ben niet de enige..ik ging de eerste paar keren flink hyperventileren..na bij mijn huisarts te zijn geweest heeft hij me gerustgesteld en de gynecoloog ook nog eens..het is ook een "kwaaltje" blijkbaar.
het heeft te maken met het extra bloed nu..daardoor pompt je hart harder en heeft het een stuk zwaarder..en vooral als je rustig gaat zitten begint het te keer te gaan! erg vervelend maar het went ook wel weer :)

liefs kim 24wkn en 6dgn zwanger

Ik heb het ook. Om te zorgen dat het wat minder wordt neem ik alle dagen wat ijzer. Dat helpt echt. Gewoon die ijzer die door de roosvicee zit. Ik neem alle dagen één eetlepel. Dit is nu mijn 5e zwangerschap en ik heb het alleen bij de laatste twee gebruikt omdat ik het niet wist. Best wel jammer. Ga maar eens zoek bij de symptomen van bloedarmoede dan zul je zien dat je daar hartkloppingen van kunt krijgen. Je kunt het ook even laten prikken natuurlijk maar dan nog is het soms net niet te laag en heb je toch die klachten. Wij zijn blijkbaar een klein beetje gevoeliger nu.

Ik ben ma bij de ha geweest. Het was een vervanger en niet echt een succes. Ze zei dat het erbij kan horen. Verder geen advies of geruststelling. Voor de zekerheid bloed geprikt op schildklier, suiker, ijzer en bloeddruk gemeten. Deze was wat aan de lage kant.
Vrijdag kan ik even bellen. Ze heeft verder niks gezegd over het te volgen beleid verder.

Het had iig niks te maken met de placenta of het kindje. Als ik die hartkloppingen heb, is het dan beter om gewoon rustig op de bak te gaan zitten. Zou ik gewoon kunnen gaan zwemmen/inspannen? Of is dat niet zo'n goed idee? Heb er zelf nl geen goed gevoel over en daarom doe ik het niet. Zal het vrijdag nog eens even navragen.

Terug
Bovenaan