Hartkloppingen

Nou heb ik zelf een hartritmestoornis, dus ik heb ze zowiezo wel en ben vorige week weer terug gekomen na 4 nachten ziekenhuis, maar dat was omdat mijn hart veeels te hard werkt.

Maar hoe vergaat het jullie met het hartritme? Wanneer begonnen de kloppingen? En heb je er ook meer last van bij het traplopen enzo? Wat doe je om ze te vermindern?

Ben wel even benieuwd


 
Hoi,
Ik heb ook een hartritmestoornis, nou komt dat heeeel veel voor, ik heb er voornamelijk net na de bevallingen het meest last van gehad!
Ik merk het tussendoor ook hoor, ik wacht altijd tot ze voorbij zijn, wat bij mij altijd goed werkt, is voorover bukken, hoofd tussen mijn kuiten, zodat hij lager zit dan het hart, dat werkt vrijwel altijd direct!
Succes ermee, de meeste hartritmestoornissen zijn alleen vervelend en kunnen geen kwaad!
Groetjes MJ
 
Beste MJ, denk dat je me verkeerd begrijpt: ik heb een hartritmestoornis, die volledig los staat van mijn zwangerschap en die ook al eens behandeld is en na de bevalling weer eens behandeld zal worden. Loop inmiddels al drie jaar bij een cardioloog.

Ben benieuwd naar "gewone" zwangere hartkloppingen en in welke mate de gewone zwangere deze ervaart en wat zij eraan doen.
 
Hallo,
Ik heb ook wel eens last van hartkloppingen.
Ik krijg dit wanneer ik moe of vermoeid ben en toch over mijn grenzen ga.
Na traplopen heb ik het ook.

Bij mij begon het al in de eerste weken van mijn zwnagerschap. De eerste keer had ik het toen ik rustig in de bioscoop zat. Maar achteraf denk ik dat ik gewoon hardstikke moe was.

groetjes Nini
 
Hoi Betty,
De mijne staat ook los van mijn zwangerschapen, heb het al vanaf mijn 15e, heb echo´s en wekenlang ecg´s gehad! Ondanks dat ze nog niet precies weten wat voor hartstoornis ik heb, heb ik er dus in de zwangerschap niet meer last van dan normaal, net daarna juist wel!
Bedoel jij dat er ook varianten zijn die juist alleen bij zwangere dames voorkomen? Of dat vrouwen ze juist tijdens de zwangerschap ervaren? dat wist ik niet!
Groetjes
 
ikk heb het juist savonds als ik naar bed ga.. ga dan vannalles in me hoofd halen, en dan krijg ik er ook nog hyperventielatie bij. erg iritand. wat ik dan doe is 1 keer heel hard ademen en daar na.. neus in ademen en langzaam uitblazen met mond.. dat helpt wel is om rustig te worden
 
@MJ: het hart werkt tijdens de zwangerschap harder en slaat vaker dan normaal. Hierdoor krijgen sommige "normale" zwangere vrouwen (raar verwoord misschien, maar houd het er maar op dat ik jaloers ben) zo nu en dan hartkloppingen.
Hartkloppingen/overslagen zijn ongevaarlijk maar kunnen wel beangstigend zijn.
Het verschil met een stoornis is dat deze nog meer/vaker voorkomt, het niet alleen hartkloppingen zijn en geheel los staat van een zwangerschap.

@bibi1990: goed blijven ademhalen is inderdaad belangrijk, uitblazen OP de hand kan ook helpen.

@ nini84: Vermoeidheid is ook hier een bekende verergeraar. Maar hoeveel rust valt er in te bouwen?!?! Lukt dat?
 
Ik kan er best wel goed mee omgaan eigenlijk.
Als het komt ga ik even rustig zitten, drink iets en even rustig ademhalen.
Lekker op tijd op bed.
En ik probeer niet te veel over mijn grenzen te gaan en dat werkt.
Ik schrok vaak van die hartkloppingen en dan werd ik paniekerig. Maar nu weet ik dat het weg gaat, dus maak ik me minder druk.
Dat helpt.

Ik werk ook niet zoveel 16 - 20 uur.
Dus ik kan aardig wat rust nemen :)
 
Terug
Bovenaan