hartproblemen

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi,

Even van me afschrijven hoor.
Soms word je wel weer even met de neus op de feiten gedrukt dat het eigenlijk heel bijzonder is om een gezond kindje te hebben!
Ons neefje Thomas (mijn zusje is 14 januari bevallen) woont in Luxemburg. Hij is nu 4 maanden en is geboren met een gaatje in het hartje. Vaak groeit dat nog gewoon dicht, maar bij Thomas is dit niet gebeurd. Hij moet zich drie keer zo hard inspannen om bijvoorbeeld de fles te drinken en om te spelen. Hij slaapt dan ook erg veel, het is echt een lekker scheetje! Hij moet nu rustig aan doen (hoe ga je dat doen als een hummeltje van 4 maanden??) en niet te veel "stress" hebben. In Luxemburg doen ze dat soort operaties niet uitvoeren, dus hij moet naar het Sophia Kinderziekenhuis in Nederland geopereerd worden aan zijn hartje. Dit zal na de zomervakantie gaan gebeuren. Hij zal dan ieder jaar op controle moeten komen en hij zal zich nooit extreem kunnen inspannen.
Omdat ze in Luxemburg wonen kun je er ook niet even snel op de koffie of even oppassen zodat ze ook even uit de situatie kan stappen.

Weten jullie of kennen jullie mensen die dit ook bij hun kindje hebben meegemaakt? Misschien heeft ze er wat steun aan!

Tessa en Thomas (vorige week tijdens de doop van Thomas!)

groet,

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Hey Lisenka,

Je wordt er inderdaad aan herinnerd dat het niet zo vanzelfsprekend is om een gezond kindje te hebben. Het is nogal heftig dat zo'n klein mannetje al onder het mes moet. Ik wil je dan ook alvast veel sterkte wensen. Enne, een hele leuke foto van Tessa en Thomas!

Groetjes,
Nelly.

Hai lisenka,

ik mag ook van geluk spreken met twee gezonde kindjes.
Maar ik ken wel een mama met een kindje die hetzelfde heeft gehad.Ze schreef hier eerst ook op dit forum. Haar kindje is vorige maand geopereerd. En gelukkig gaat het HARTstikke goed met hem nu. Kan wel vragen of ze hier op wil reageren??

groetjes kim

Heej Lisenka,
Het verhaal van je neefje Thomas doet mij ook inderdaad weer beseffen wat een geluk we hebben met een gezonde Thom. Wat een zorgen zullen ze om het kleine manntje hebben. Ook verwonder ik me dan weer over wat ze allemaal kunnen tegenwoordig, zo'n operatie bijvoorbeeld dat dat kan is wel weer geweldig.
Groetjes mv van Thom

Hoi Kim,

Ik denk dat mijn zusje het erg fijn zou vinden als iemand die ook een kindje heeft die een soortgelijke operatie al heeft meegemaakt misschien zou reageren. Mogelijk zijn ze dan toch wel wat gerustgesteld en mogelijk kan ze nog wat vragen aan ze waar ze nu misschien geen antwoord op kunnen krijgen!

groet,

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Misschien op internet opzoek naar mensen die hetzelfde mee maken of gemaakt hebben.

In ieder geval heel veel sterkte.

Zo worden we  er hier  weer even bewust gemaakt van het feit dat het bij ons allemaal zo vlug en probleemloos is verlopen. Wat kan de wereld toch krom in elkaar zitten.

Pauline

heftig hoor. Dan wordt je wel met je neus op de feiten gedrukt en ben je dubbel dankbaar dat je zelf een gezond kind hebt.

Helaas geen ervarigen voor je maar ik wil je zus en jou en de rest van je familie toch veel sterkte toewensen.

Annemieke

Hoi,

Ik wil jullie alleen maar heel veel strekte wensen. Hij is nog zo klein.

Groetjes Nancy

Terug
Bovenaan