hartritme stoornis en zwangerschap

Hoi,

April dit jaar lag ik drie dagen na het overlijden van mijn vader inde ambulance met boezem fibrileren.
Een vorm van hartritme stoornis.
Sinds dien heb ik er geen last meer van gehad maar heb nu wel een andere vorm van hartritme stoornis aan over gehouden.
mijn hartslag gaat een aantal keer per dag ineens omhoog naar gemiddeld 100-120 slagen per minuut. Vooral na het eten , bukken of heel rustig de trap oplopen.
de cardioloog heeft mij dan ook geadviseerd om nog even wat onderzoeken af te wachten voordat ik zwanger zou worden.
Op dit moment draag ik een holter kastje waarmee mijn hartslag wordt geregistreerd 24 uur, volgende week fietsen met ecg onderzoek en bloedonderzoeken.
Dit is mijn derde zwangerschap. Ik heb een dochtertje van 2,5 en heb in december een miskraam gehad na 7 weken ik ben nu 4wk+5 zwanger.
we waren op de camping in de tent al wat onvoorzichtig bezig en ik was gelijk zwanger.Ik had al 8 weken foliumzuur geslikt maar omdat de cardioloog het nog niet verstandig vond zouden we toch nog maar even wachten en was ik ook alweer gestopt met de foliumzuur.
Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zwanger zijn en een hartritme stoornis hebben , hoe die er mee omgaan en of die weten of het schadelijk zou kunnen zijn voor het nog ongeboren kindje.
Ik spreek de cardioloog pas 1 oktober met alle uitslagen en wilde het eigenlijk al wat eerder antwoorden over mijn vragen.

groetjes van mammazoe

hoi, weet niet of je er wat aan hebt, maar wil je het toch ff vertellen.

mijn zus had ook hartritmestoornissen ed en ook kinderwens, maar zij heeft gewacht tot zij   een pacemaker had en deze geeft geen probleem, heeft nu 2 gezonde knullen 1 van ruim 3 en 1 van een week allebei met natuurlijke bevalling geboren wel in het ziekenhuis voor het geval dat, maar niks aan het handje.

het is niet hetzelfde als bij jouw, maar hoop dat je er toch wat aan hebt. sterkte en suc6 dalijk wanneer je de uitslag krijgt.

groetjes linda

Hallo,

ik heb ook een hartritmestoornis, maar in een veel mindere mate. Ik heb ook nooit een advies van de cardioloog gehad om te wachten. Dit heeft misschien ook te maken met wanneer het ontdekt werd. Dit is namelijk alweer zo'n 5 jaar geleden en toen had ik nog geen kinderwens.

Afgelopen maandag is op de 20-weken-echo het hartje van mijn kindje (ik krijg een meisje!!!!) helemaal onderzocht door een kindercardioloog. Geen afwijkingen gevonden, gelukkig!

Ik heb sinds ik zwanger ben wel ietsje meer last van hartkloppingen dan daarvoor. Ook natuurlijk omdat ik tegelijk met de pil ook met de anti-aritmica ben gestopt. Ik heb nooit de cardioloog hierover geraadpleegd, eigenlijk wel slecht. Maar ik voel me prima en alles gaat goed.

Ik hoop dat het bij jou ook zo goed gaat. Laat je goed voorlichten door je cardioloog en/of verloskundige.
Succes!!
Groetjes, José

Terug
Bovenaan